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「コーヒー体験をデザインする」 をコンセプトに掲げるコーヒーブランド”Lonich,”をプレリリース(JP/EN)

(*)English follows Japanese

昨日、10月1日(土)に”Design your coffee experience(コーヒー体験をデザインする)”をコンセプトにした Lonich, というブランドをプレリリース致しました。

2014年から始まった私のコーヒージャーニー。
以降、世界各地のコーヒーの現場で、色んな人に会い、
色んなものを見て、色んなことを感じ、色んなことを考えてきました。

そんな過去の歩みと思いを創業メンバーの2人、そしてクリエイターとイチから掘り返し、将来に亘って貫きたいブランドコンセプトを小さなアイコンと名前に落とし込んだものがLonich,です。

今日は少しだけ、そんなLonich,というブランドについて補足させてください。

Lonich, が表現するコーヒー体験

Lonich,が目指すのは、バリスタによりデザインされた最高のコーヒー体験の表現です。

Lonich,の店舗は、沢山の方にコーヒーを届けたいとコンセプトではありません。
というより、沢山の方にコーヒーを届けられる事業モデルではありません。

駅前の店舗で回転率を上げて、坪効率を上げて、数百円のコーヒーを1時間に100杯売るというブランドではないからです。

もちろん1人でも多くの方にLonich,のコーヒー体験をお届けしたいと思っているのは事実ですが、
ブランドの根幹として追求するのは、あくまでも最大ではなく最高。

豆そのものの品質だけがフォーカスされやすいサードウェーブ業界ですが、
この”最高”は、もはや品質の追求だけでは作り上げることができないのだと思っています。

足りない要素は、クリエイティブと時間と、体験をデザインするバリスタ。

品質と、クリエイティブと、時間をかけ合わせ、Lonich,の選び抜かれたバリスタが、あなたにとって最高のコーヒー体験をデザインします。
おそらくそれは、これまでのコーヒー店舗と”ちょっと違う”ではなく”全く違う”ものになるでしょう。

Leave our name in coffee history,

コーヒーの歴史に名を残す,


Leave our name in coffee history,
Lonich,
コーヒーの歴史に名を残すようなブランドになると言う想いを込め、
Lonich,(ロニック)という名前をつけました。

また、後ろにはコンマがついています。
コンマは本来、文中の接続に用いるもの。
つまり、コーヒーの歴史に名を残すのは通過点であり、
ピリオドではなくまだその先がある。
Lonich,という終わりのないブランドやコーヒージャーニーを表現しています。

Lonich,の今後

東京の1号店、そして中国(上海)を皮切りに、
先ずは5年でアジア大都市圏に計15店舗の出店を見込んでいます。

生産の場としても、消費の場としても成長著しいアジア各都市で
Lonich,のデザインされたコーヒー体験をお届けできるよう、スピード感を持ちつつ着実にブランドビルディングを進めます。

目先ですと、23年1月頃に一部商品やサービスのプレリリース、
そして4月〜5月頃に東京1号店のオープンを計画しています。
それまでLonich,のインスタグラムを始めとした各種SNSで、ブランド紹介等発信して参りますので、この機会に是非フォロー頂けますと幸いです。

https://www.instagram.com/lonich_jp/

最後になりますが、Lonich,の正方形のロゴは、
コーヒーを次の時代に導くスイッチ、次の時代へ続く通路を表現しています。
皆様と、コーヒーを次の時代に導くスイッチを押し、道を併走できるよう、Member一同精進して参りますので、引き続きお力添え頂けますと幸いです。


Lonich,
丸山 伶介


Yesterday, October 1st, we pre-released our brand Lonich, which is based on the concept of "Design your coffee experience".

My coffee journey started in 2014. Since then, I have met various people, seen various things, felt various things, and thought various things in the coffee industry all over the world.

I have been digging up the past history and thoughts with the two founding members and the creators from the very beginning, and have incorporated the brand concept into a small icon and name that we would like to carry on for the future.

Today, let me introduce the brand named "Lonich,".

The coffee experience designed by Lonich,

Lonich, aims to offer the best coffee experience designed by Lonich, baristas.

Lonich, is not a concept that wants to deliver coffee to the masses. Rather, it is not our business model that can deliver coffee to masses.
It is not a brand that sells 100 cups of coffee for a few hundred yen per hour by increasing the turnover rate and increasing the efficiency of the floor space in the store in front of the big station.

Of course we would like to deliver the Lonich, coffee experience to as many people as possible, but at the core of our brand is the pursuit of the best, not the biggest.

The third-wave coffee tends to focus only on the quality of the beans themselves, but I believe that this "best" can no longer be created by pursuing quality alone.

The missing elements are creativity, time, and unique baristas who design the coffee experience.

Quality, creativity, and time are combined with Lonich's unique baristas to design the best coffee experience for you. Perhaps it won't be "just a little different ", but "completely different" from other cafes you've visited.

Leave our name in coffee history,

Leave our name in coffee history,

The name "Lonich," which means "leave our name in coffee history," was chosen to express our desire.

Also, there is a comma at the end. A comma is originally used to connect sentences. In other words, the name Lonich, represents the never-ending brand and coffee journey.

The Future of Lonich

Starting with the first store in Tokyo and China (Shanghai), we expect to open a total of 15 stores in major Asian metropolitan areas in the next five years.

We will continue to build our brand in order to bring the Lonich, designed coffee experience to Asian cities that are experiencing remarkable growth both as places of production and consumption.

Last but not least, the square logo of Lonich, represents the switch that leads coffee into the next era, and the passage that leads to the next era. We hope that you will continue to support us as we strive to push the switch that will lead coffee to the next era, and to run alongside you on the road.

Lonich,
Ryouske Maruyama

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