見出し画像

【歌詞和訳】I miss you, I’m sorry by Gracie Abrams

Do you remember happy together?
I do, don't you?
Then all of a sudden, you're sick to your stomach
Is that still true?

2人一緒に幸せだったこと覚えてる?
私は覚えてるよ、覚えてない?
なのにいきなり、お腹痛くなっちゃったって
それ、まだほんと?

You said, "Forever, " in the end I fought it
Please be honest, are we better for it?
Thought you'd hate me, but instead you called
And said, "I miss you", I caught it

「ずっと」って言ってたから、結果的にそのためにめげずに戦ったよ
本当のこと言ってほしい。これほんとに2人にとってより良いことなのかな?
あなたは私のこと嫌いになったと思ったけど
それどころか私に電話してきて、「会いたい」って言うから
私は罰を受けた

Good to each other, give it the summer
I knew you too
But I only saw you once in December
I'm still confused

お互いにいい相手同士で、あの夏を捧げた
あなたも私に対してそうしたってわかってた
なのに冬には一回しか会わなかった
まだ混乱してるよ

You said, "Forever, " and I almost bought it
I miss fightin' in your old apartment
Breakin' dishes when you're disappointed
I still love you, I promise
Nothin' happened in the way I wanted
Every corner of this house is haunted
And I know you said that we're not talkin'
But I miss you, I'm sorry

あなたは「ずっと一緒だよ」って言ったから、私ついそれを信じそうになった
あなたの古いアパートの部屋で喧嘩したのすら恋しい
失望したらよくお皿割ってたね
それでもまだ大好きなの
ほんとだよ

なにもかも、私が願ったとおりにはならなかった
この家のすべてがあなたを思い起こさせる
もう私たちは連絡取らないよってあなたはいった、わかってる
でも、恋しくてたまらない
ごめん

I don't wanna go, think I'll make it worse
Everything I know brings me back to us
I don't wanna go, we've been here before
Everywhere I go leads me back to you
(You said, "Forever, " and I almost bought it)
まだ行きたくない、そんなことしても状態が悪化するだけだと思う
何もかも全てが私たちを思い出させる
まだ離れたくない、前もこんなことあったじゃん、同じことだよ
どこに行ってもあなたを思い出す
(「ずっと一緒にいよう」って言ってたから、ほとんど完全に信じてたのに)

I don't wanna go, think I'll make it worse
(I miss fighting in your old apartment)
Everything I know brings me back to us
(Breaking dishes when you're disappointed)
まだ進みたくない
苦しみが増すだけだよ
なにもかもが私たち2人の思い出で満ちてる
(あなたの部屋で喧嘩したのが懐かしい、わたしにがっかりするとお皿投げて当たってたね)

I don't wanna go, we've been here before
(I still love you, I promise)
Everywhere I go leads me back to you
(Nothing happened in the way I wanted)
まだ前を向きたくない
前もこんなことあったけどそれでも今までやってこれたのに
(それでもまだ大好きなの、本当に。望んだことは何一つ起こらなかったけど)

I don't wanna go, think I'll make it worse
(Every corner of this house is haunted)
Everything I know brings me back to us
(And I know you said that we're not talking)
I don't wanna go, we've been here before
(But I miss you)
Everywhere I go leads me back to you

I don't wanna go, think I'll make it worse
Everything I know brings me back to us
I don't wanna go, we've been here before
Everywhere I go leads me back to you

まだ前に進みたくない
もっと辛くなるだけ
何してても私たちのこと思い出す
まだ手放したくない
前もこんなことあったじゃない
どこに行っても心はあなたのところに引き戻される

よろしければサポートお願いします、、!いただいたサポートは大学での学びに生かそうと思います!