見出し画像

【歌詞和訳】The Moment I Knew/ Taylor Swift 最悪の誕生日の歌


You should have been there,
あなたはここにいるはずだった。

should have burst through the door, with that "Baby, I’m right here smile",「おまたせ!今来たよ」って笑顔と共に勢いよくドアを開けるはずだった。

and it would have felt like, a million little shining stars that just aligned.
そしてそれは何百個もの光り輝く星が一気に整列したかのように感じられるはずだった。

And I would have been so happy…
それで私はすごく幸せになるつもりだった、、、

Christmas lights glisten, I’ve got my eye on the door, just waiting for you to walk in,
イルミネーションがキラキラして、私はドアを見つめた。あなたが入ってくるのをただ待ちながら。

but the time is ticking and people ask me how I’ve been,
でも時間は過ぎていって、みんな私に最近どうしてたとか訊くの、

as I comb back through my memory. How you said you’d be here,
そんな中私は思い出してた。あなたが来てくれるって言った時のこと。

You said you’d be here.
来てくれるって言ってたのに。

And it was like slow motion,
スローモーションみたいだった

standing there in my party dress, in red lipstick, with no-one to impress.
赤いリップとドレスで着飾った姿を、見せたい相手はいないまま、私は立ってた。

And they’re all laughing as I’m looking around the room, and there’s one thing missing…
部屋を見渡すと、みんな笑ってるんだけど、ひとつだけ足りないの

And that was the moment I knew.
それでその時わかったの。

And the hours pass by, and I just want to be alone, but your close friends always seem to know when there’s something really wrong, so they follow me down the hall,
それから何時間が過ぎて、私は1人になりたかったけど、あなたの友達は何かがおかしいといつもそのことを知りたがるから、私が廊下を歩くのにもついてきた。

and there in the bathroom I try not to fall apart, as the sinking feeling starts, and I say hopelessly: "He said he’d be here."
それからトイレに入って、私は気持ちが沈んでいくのを感じながらも崩れ落ちないように堪えた。諦めた声で、「彼は来るって言ったの。」って呟いた。

And it was like slow motion,
それからまるでスローモーションみたいに思えた

standing there in my party dress, in red lipstick, with no-one to impress.
見せたい相手はいないのに、赤いリップとドレスで着飾った私。

And they’re all laughing and asking me about you and there’s one thing missing…
みんなは笑いながら、あなたが来てないことについて訊くの、それで私はひとつだけ何かないことに気がついたの

And that was the moment I knew.
と同時に、その瞬間わかったの。

What do you say when tears are streaming down your face in front of everyone you know?
あなたの知り合いのみんなの前で、涙が流れてしまった時、どうしたらいい?

And what do you do when the one who means the most to you is the one who didn’t show?
1番来て欲しかった人が来てくれなかった時、どうすればいいの?

You should have been here, and I would have been so happy.
あなたはここにいるはずだったし、私はとても幸せなはずだった。

And it was like slow motion,
それはスローモーションみたいだった

standing there in my party dress, in red lipstick, with no-one to impress,
私は赤いリップを塗って、パーティードレスを着てたのに、1番見せたい人はいない。

and they’re all sitting around me singing ‘Happy Birthday To You’
それから、みんな私の周りに座って「ハッピーバースデートゥーユー」を歌ってくれた
and there’s one thing missing…
でもひとつだけ欠けてた

And that was the moment I knew.
それでその時わかったの。


You called me later and said ‘I’m sorry I didn’t make it,’ and I said, ‘I’m sorry too.’
あなたはそのあと電話してきて、「行けなくてごめん」って言った。それで私も「私もごめん」って言った。

And that was the moment I knew…
それでその時もうわかった。


これはアルバム”RED”のデラックスバージョンに収録されています。彼女曰く、テイラーの「人生最悪の誕生日」の時のことを歌っているそう。

よろしければサポートお願いします、、!いただいたサポートは大学での学びに生かそうと思います!