ボーナス時期は波乱の時期?

連続投稿失礼します。続けれればいいよね😅

【日本語】

今日はボーナス日、コロナ禍だけど昨年以上にボーナス貰えました。言うほど貰ないから不満はあるが、それは感謝!!

でも、この時期って昇格とか、自分の評価を数字として表されるから頑張っていて評価が不満だったり、次のノルマのプレッシャーになる時期でもある。

他部署だが、かなり親密な付き合いをしている部門長が納得いかなくて、会社を辞めたいと。。。

かなりショックだった。人はどこまで評価されたら納得するのかな?もしかしたら、金額じゃなくて、相手に重要感を持たせることが必要な時代かも。

年収が100万アップするより、自分がいる事で会社がいい方向に向かっているとわかってもらう事が嬉しいかもね。

今日はそんな話をされて、ハイボール飲みました。

自分は評価にどう思ったかな。もう少し真剣に考えてみます。

【English】

Today is a bonus day, and I got a bonus more than last year.I'm not satisfied because I don't get as much as I say, but I appreciate it!!

However, this is also a time when you get promoted, or when you're not satisfied with your evaluation because your evaluation is expressed as a number, or when you feel pressured by the next quota.

Although it's a different department, the manager of the department who has a very close relationship with me didn't agree with me, so I wanted to quit the company...

I was quite shocked.How far should people be evaluated to be satisfied?Maybe it's not the amount of money, but the time when you need to give the other person a sense of importance.

Rather than increasing your annual income by one million, you may be happy to be able to see that your company is getting better because of your presence.

I drank highball after being told that.

How did I feel about the evaluation?I'll think about it more seriously.


僕は鬼滅で言う、柱みたいになれるのかな?

win winのマインドだけは忘れない。

俺は俺の責務を全うできる環境を作るし、それを拡大させる。

ではごきげんよう!



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?