見出し画像

January 5, 2022:娘、若いカップル、支える役、吉本新喜劇 (Daughter, Young Couple, Supporting Roles, Yoshimoto Sinkigeki)

 My daughter came home together with her husband. It was her first visit since her marriage. I was happy to see that she looked fine and got along with her husband.
 We wined and dined a lot. We drank up a bottle of champagne and Japanese sake. Then, I tried wine but gave it up. We also enjoyed a lot of dishes cooked by my wife. As a result, I gained one kilo. I am going to support the young couple.
 Supporting roles are also essential to films, dramas and shows. Among them, my favorite is Ichinoksuke Shimada and Yukie Asaka. They are seasoned comedians and integral to Yoshimoto Shinkigeki, a comedy show. When they appear on stage, they get a big hand from the audience and create big laughter.
 Like the comedians, I want to support the young couple as much and as long as possible.

 娘が結婚して以来、初めて帰宅しました。元気そうな顔を見るとほっとします。また、ご主人との仲睦まじい様子を見るとうれしくなります。お昼に、4人で思いっきり飲み食いしました。シャンパンと日本酒を飲み干し、ワインを口にしましたが、さすがに酔いが回って、ギブアップです。食べる方も、よく食べました。奥さんがつくってくれた料理がおいしく、箸が進んでしました。お陰で、1kg太ってしまいました。今後も娘夫婦を支えてゆきます。
 支える役は、映画、ドラマや舞台では欠かせない存在です。ボクが大好きな脇役は、吉本新喜劇の島田一の介さんと浅香あき恵さんです。お二人の大ベテランです。最近は、脇役が多いですが、新喜劇には欠かせない存在です。お二人が登場すると拍手喝采で、大爆笑になります。
 このお二人のように、若いカップルをできる限りの支援をしてゆきたいです。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?