見出し画像

February 10, 2022:エレベーターでの出来事、クソじじい、常識 (Incident in a Lift, Crazy Old Man, Common Sense)

 An incident happened in a lift in my apartment. I first got in it with a down coat and a walking pole. Then, a man in his early seventies got in it and stood behind me. And, MacDonald’s delivery driver with a thick down coat and a large bag got in it and stood next to me. Immediately after the delivery driver and I pressed the floor buttons, respectively, I was pushed from behind, and an arm came out from between the delivery driver and me. And I was thrust against the wall and got upset. I realized that the old man behind me forcefully pushed the delivery man and me to press his floor button.
 I was disgusted by the crazy old man. He should have asked us to press his floor button on his behalf. He has no common sense. As I get older and older, I am afraid to lose common sense and care only about myself.

 ボクのマンションのエレベーターである出来事がありました。ボクが最初にエレベーターに乗ったのですが、ダウンコートを着て、ウオーキング用のポールを持っていました。その後に、7階に住む初老の男性が乗り、ボクの後ろに立ちました。最後にマクドナルドの配達員が乗ってきました。マクドナルドの配達員は、分厚いダウンコートを着て、大きなバッグを持っていました。ボクが行き先階のボタンを押して、マクドナルドの配達員がボタンを押した直後に、突然、ボクの背中がすごい力で押され、ボクとマクドナルドの配達員の間から手が出てきたのです。そして、ボクはエレベーターの壁に押しつけられ、動転しました。我に返ると、ボクの後ろに立っていた初老の男性が自身の行き先階のボタンを押したくて、強引に割り込んできたのです。
 この態度に呆れるばかりです。「〇〇階のボタンをお願いします」と言えないのかと思いました。まったく常識のない人間です。年を重ねると、常識を失い、自分のことしか考えなくなるのかと思うと恐ろしくなります。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?