December 2, 2022: Mercari (2)(メルカリ(2))
As I failed to receive any reply from the seller, I gave up my order and asked Mercari to cancel it. But it asked me to wait another week based on the rules. I was reluctant again to do so and waited for a reply. But nothing happened, and I asked Mercari again to cancel my order. Then, it asked me to wait a few more days since it would contact the seller directly. I was astonished and bored with the response. It always tried to defend the seller and did not care about me. It irritated me so much.
Complaining to Mercari that its response was rude and unacceptable, I asked it to cancel my order at once by any means. I also told it that if it would cancel my order immediately, I was ready to lose my account. As a result, it cancelled my order and removed my account within the day.
Since then, I have never used it or opened its website.
この時点で、商品の入手を断念して、注文をキャンセルしたい旨をメルカリに依頼しました。ところが、メルカリから規定により、後1週間程度待つようにとの連絡がありました。し仕方なく、我慢して1週間待つことにしました。その後も、出品者から連絡がなかったため、メルカリに改めてキャンセルを依頼しました。そしたら、メルカリから出品者に連絡するのでもう少し待って欲しいとの回答です。この対応にはびっくりです。2週間もうんともすんともいってこない出品者のことを優遇し、購入者であるボクをケアーしないメルカリに腹が立ちました。
そこで、メルカリに対して、こうした対応に納得いかない旨を伝えると同時に、ボクのアカウントを削除してでも注文を直ちにキャンセルして欲しい旨を伝えました。その結果、その日にアカウントが削除され、注文もキャンセルされました。
それ以来、メルカリは使ってもいませんし、ウェブも開いていません。
よろしければサポートお願いします!