見出し画像

October 16, 2021:友人、2年ぶりの再会、外食、アルコール (Best Friend, First Meeting in Two Years, Eating Out, Alcohol)

 Yesterday, I met my best friend for the first time in two years. The Covid-19 pandemic had prevented me from meeting him. But, as the dramatic decrease in the number of the COVID-19 cases could give me a great opportunity, I determined to see him. Alcohol encouraged the two men to talk about a lot of things over four hours. It was the first face-to-face talk with drinking in two years, but we had a great and pleasant conversation without any problem. Accordingly, I had a good sleep without a hangover.
 We had the drinking at Kirin City, an alcohol-serving restaurant. The restaurant had ensured such adequate ventilation that I had chills and put a light jacket over. Further, I took several cups of whisky and hot water.
 I was reluctant to pull off a mask in the conversation. Only when I ate or drank, I pulled it off and wore it immediately afterwards. Pulling off and wearing a mask was less burdensome than expected. It was easy once I got used to it.
 I enjoyed a lot the first conversation at the alcohol-serving restaurant in the last two years. I could realize that we are being released from the COVID-imposed constraints.

 昨日、2年ぶりに友人にあいました。コロナの影響で、なかなか会う機会がなかったのですが、感染者が大幅に減ったので今がチャンスかとばかりに、会うことにしました。お酒がはいったこともあり、男2人で4時間にわたって積もる話をしました。久々の対人での対話でしたが、違和感も盛り上がり、めちゃくちゃ楽しかったです。オンラインでの対話と違い、対人での会話は、変な間ができることもなく、話が弾みました。おかげで、二日酔いもなく、元気です。友人には感謝です。
 飲んだ場所は、キリンシティーです。広く、換気もしっかりされていました。換気を高めるためか、エアコンが強く寒いくらいでした。換気がしっかりしているのはありがたいですが、余りの寒さに思わず途中で、薄手のアウターを羽織ました。また、お湯割り飲む始末でした。マスクは、さすがにマスクは外す気になりませんでした。飲食する際にマスクをおろし、飲食後は、マスクをするようにしていました。これも慣れれば問題なさそうです。
 2年ぶりの外でのアルコール付きの飲み食いは本当に楽しかったです。ようやくコロナからの制約から解放されつつあると実感できました。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?