見出し画像

June 1, 2022: Scenario Planning Workshop, Exhausted, Fulfilment, (シナリオプランニング・ワークショップ、くたくた、充実感)

 The workshop ran two and a half hours. I sometimes felt that it was too short for me to complete assignments. However, I found the importance of trying to complete them within a given time. I also noticed that I could not necessarily have achieved more satisfactory results if I had more time. It reminded me of what a facilitator said at another workshop. "Most attendees always complain that they do not have enough time to finish their assignments. But it is wrong. It is more important to try to finish them within a given time since time is not infinite".
 I had three assignments in the workshop. But, I only had fifteen minutes to work on each of them. It helped me increase my focus and put my brain into full gear. I became exhausted with it. But, my fulfilment was better than it. I will do my best to live such a fulfilling life.

 今回のワークショップも2時間半で、時間が足りないと感じることありました。他方で、限られた時間の中でやることも大事と改めて感じました。もっと時間があれば、より満足のいくものができるとは限らないからです。別のワークショップに参加したときに、ファシリテーターの方が、「よく参加者から時間が足りないと言われるが、時間を延ばしても大差はない。時間は無限ではないので、限られた時間の中で挑戦することにこそ意義がある」と話されていたのを思い出しました。
 今回3つの取り組みに与えられた時間は、それぞれ15分しかありませんでした。でも、集中力がすごく高まり、頭をフル回転している感覚がありました。もう疲れてくたくたでしたが、それに勝る充実感を味わえました。常日頃から、こんな充実感を感じられる生活をしたいものです。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?