見出し画像

May 9, 2022: Death of My Colleague, Cancer, Degree of Sadness (同僚の死、癌、悲しみの度合い)

 A colleague who had cared about me for years passed away a few days ago. He was seventy-eight years old. He is older by twelve years than me. But, he and I, by chance, moved to the same company at the same time. So, I could always frankly talk with him regardless of the age difference. 
 I had the last talk with him a few months ago. He called me to see if I was doing well. At the time, I found that he had gotten cancer and had been getting treatment. I expected him to recover soon since he looked fine on the phone. I was shocked to hear him pass away just a few months after the talk and couldn't sleep well on that day. It was one of the deepest sadnesses which I experienced.
 As I get older, I receive bad news more than good news. I am concerned that the more I receive bad news, the lesser I feel sad. I am afraid of getting used to death.

 長年渡ってボクのことを気に留めていただいていた方が亡くなった。78歳でした。ボクとは一回り以上違うのですが、同期生なのです。ボクが転職した会社に、同時期に入社された方です。なので、年の差を気にすることなく、フランクに話しができる間柄でした。
 最後に話をしたのが、数ヶ月前です。ボクのことが気になって数年ぶりに電話をいただきました。その時に、癌を患い、治療中との話を聞いたのですが、声は元気そうだったので、快復されるものと思っていました。数ヶ月後に訃報を聞くとは、思いもよりませんでした。訃報を聞いた日はショックで眠れませんでした。ご冥福を祈るばかりです。
 年を重ねると、うれしい知らせより悪い知らせが多くなります。訃報が増えると、自分の中で悲しみが薄れていくのが気になっています。以前ほどの悲しくならなくなる自分が怖いです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?