見出し画像

January 29, 2022:オランダ、デコパージュ、疲労、睡眠 (Netherlands, Decoupages,Fatigue, Sleeping)

 We had lived in the Netherlands for three years. My wife enjoyed life in the Netherlands and tried a lot of things. Among them was decoupage. She learned how to make it and made three decoupages below. They are still on the wall of my home. They remained unchanged for 25 years. In addition, when we had a cold day, canals were frozen, and she took her daughter there to skate.
 Her active life enabled me to focus on my business. I used to travel on business by plane every week. As I was in charge of about fifteen European countries betweem Portugal and Finland, I stayed at a hotel a few days a week. Sometimes, I flew to Japan to have business meetings at a head office.
At that time, I was full of energy and enjoyed the business. However, I had a wondrous experience. I stayed asleep about thirty hours and never woke up. It is the longest time I have ever slept. I was worn out because of business trips in Europe and to Japan.
 Sleeping hours and sleepiness tell me my mental and physical conditions.

 オランダに3年ほど住んだことがあります。ボクの奥さんは、オランダでも活動的でした。オランダで知り合った人から学んでデコパージュを3つ創りました。今も家の壁に飾っているのですが、状態は良好です。また、冬の寒い日は近くの運河が凍ることがありました。そんなときは、娘をつれてアイススケートをしていました。
 奥さんが活動的なお陰で、ボクは仕事に専念できました。当時は、欧州内を飛行機で毎週出張していました。西はポルトガルから東はフィンランドまでの約15の国々が担当地域だったので、泊まりで出張していました。日本に出張することもありました。
 今思うと、当時のボクはエネルギッシュだったと思います。でも、一度だけ、驚くことがありました。それは、30時間くらい寝たことがあったのです。寝だしてから、30時間後まで、一回も目が覚めませんでした。後にも先にもあんなに寝たのはあの時だけです。欧州内と日本への出張で相当疲れがたまっていたのだと思います。
 睡眠と眠気から体調が分かります。

画像1

画像2

画像3


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?