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May 15, 2022: Department Stores, The Rich, Return to Start Line (百貨店、富裕層、原点回帰)

 Department stores, which attained their prosperity in the 1970s and 1980s, are facing difficulties. It is sad to see them lose their then momentum. But, they are too old to fit with irregular customers like me. They are less fun to me than shopping malls. Shipping malls are more spacious. They have so many stores like Uniqlo and Muji that they are as good as or better than department stores in lineups and quality. They also have many restaurants, cafes and bars, including famous ones like MacDonald and Starbucks.
 It will be harder and harder for department stores to attract irregular customers. But, they have old patrons, who account for 40% of sales in some department stores. They are putting their priority on the patrons to change their lineups in their stores. They use their experience and skills to satisfy the patrons, including making full use of IT. They seem to have returned to their start line.

 百貨店は、1970年代から80年代にかけて隆盛を極めたが、今、危機を迎えています。今は、当時の勢いがなくなり寂しさを感じます。でも、百貨店は古くさく、ボクのような浮動客には向かなくなったとも感じます。ショッピングモールに比べると楽しさに欠けます。また、空間も広々としています。ユニクロや無印良品などの多くの店があり、品揃えや品質は百貨店と同じかそれ以上です。レストランやカフェ、バーも多く、マクドナルドやスターバックスなどもあります。
 百貨店が浮動客を取り込むのは、ますます難しくなりそうです。でも、百貨店には昔ながらの上質なお客さんが付いています。外商の富裕層の売上が40%を占める店もあるようです。百貨店は、今、こうしたお客さんを最優先に店のラインアップを見直しています。ITを駆使するなど、これまでの経験やスキルを使って、超富裕層を満足させようと努めています。原点回帰のようです。


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