見出し画像

【和訳】Bandit - Sub Urban

なんについての曲なのか、よく分からんかったので、情報収集中です。
題名は「盗賊」


I need to move, sicced on me
動かなきゃいけない、攻撃されるから
Dogs on the loose, soiled knees
放し飼いの犬達、汚れた膝
My brain's been bruised, I can't see
脳が傷ついて、何も見えないんだ
The signs tell me to turn back, can't hesitate to learn
僕に戻れってサイン告げる、学びを躊躇する事はできない


I'm 'bout to be another bandit, nothing to lose
僕はもう1人の盗賊になるんだ。失うものは何も無い
Swimming through sand, the desert's candid, the dunes will rule
砂漠は率直で、砂丘が全てだ。その中を泳ぐ
And I can't say they'll find my body, the buzzards brew
そして、彼らが僕の死体を見つけるとは限らない。馬鹿どもが企んでいる
Forming a halo 'bove my slaughter, I'm wilting without water
惨めば後光が差し込んで、水を無くして萎れそうだ

La-da-da, la-da
La-da-da, la-da
La-da-da, la-da-da
La-da-da, la-da

Tease me
僕をいじめて
Lady mirage does seem to tease me
蜃気楼の女神は僕をいじめてるみたいだ
But if that black blizzard should sleeve that eventide horizon
でも、もしあの黒い吹雪が日の落ちた地平線を袖にするならば
Don't invite me insidе, when I'm at your door, you'll know
僕を招かないで、僕がそこにいる時、君は知っているはずだ

I'm 'bout to be another bandit, nothing to losе
もう1人の盗賊になるんだ。失うものは何も無い
Swimming through sand, the desert's candid, the dunes will rule
砂の中は素直で、砂丘が全て。その中を泳いでいく
And I can't say they'll find my body, the buzzards brew
そして、僕の死体を見つけられるとは言えない
Forming a halo 'bove my slaughter, I'm wilting without water
マヌケな後光が差し込んで、水を無くし、萎れそうだ

La-da, da-da-da, da-da-da, da-da-da-da-da-da-da
Da-da-da, da-da-da, da-da-da-da-da-da-da
Da-da-da, da-da-da, da-da-da-da-da-da-da
(Forming a halo 'bove my slaughter, I'm wilting without water)
マヌケな後光が差し込んで、水を無くして、萎れそうだ
Da-da-da, da-da-da, da-da-da-da-da-da-da

I need to move, sicced on me
動く必要がある、傷を付けられる
Dogs on the loose, soiled knees
放し飼いの犬達、汚れた膝
My brain's been bruised, I can't see
僕の脳が傷ついて、見えない
The signs tell me to turn back, can't hesitate to learn
サインが僕に戻れっていうんだ。学ぶ事に躊躇なんてできない