【和訳】lies - sion 시온


Tell me a lie I can believe
信じられる嘘をついて

I wanna be a fool, but you're not making it easy for me
愚かになりたいのに、君はそれを簡単にしてくれない

I shouldn't have loved
愛してはいけなかった

I should have known that all these broken pieces hurt
この壊れた欠片が痛いことを知るべきだった

(Na-na-na-na-na, they hurt, na-na-na-na-a)
(それは痛い)

Tell me without looking down your feet
足元を見ずに教えて

You say it's the best for me, but I'm bleeding why don't you see
君はそれが一番だと言うけれど、僕は血を流している、君は見えないの?

I feel drained of all those extraordinary couples
他の特別なカップルたちが愛し合っているのを見て疲れてしまう

Loving each other like I never have done
自分が今までそうしてこなかったように

No, no, no, no
いや、いや、いや、いや

How could you be in love while I'm
どうして君は恋に落ちていられるの、僕は

So, so, so, so
こんなに、こんなに、こんなに、こんなに

Hurting, bleeding
痛くて、出血して

Dying of our relationships and troubles that are painted in rеd colors
僕たちの関係と赤く染まったトラブルで死にかけているのに

Oh, please die
ああ、どうか消えて

Tеll me a lie I can believe
信じられる嘘をついて

Cause everything you say right now seems like gibberish to me
今君が言うことはすべて、僕には意味不明に思える

Are you afraid that I would harm you if you tell me you would leave
もし君が離れると言ったら、僕が君を傷つけるのが怖いのか?

(Na-na-na-na-na, oh leave, na-na-na-na-a)
(離れて)

Tell me a lie for my relief
安心のために嘘をついて

Could you stop being ruthless stepping right onto my deepest points
僕の一番深いところを踏みつけるのをやめられないか

I feel drained of all those extraordinary couples
他の特別なカップルたちが愛し合っているのを見て疲れてしまう

Loving each other like I never have done
自分が今までそうしてこなかったように

No, no, no, no
いや、いや、いや、いや

How could you be in love while I'm
どうして君は恋に落ちていられるの、僕は

So, so, so, so
こんなに、こんなに、こんなに、こんなに

Hurting, bleeding
痛くて、出血して

Dying of our relationships and troubles that are painted in red colors
僕たちの関係と赤く染まったトラブルで死にかけているのに

Oh, please die
ああ、どうか消えて

You shouldn't have lied if you don't know how
嘘をつく方法を知らないなら、嘘をつかないで

You shouldn't have cried if you don't know why
理由を知らないなら、泣かないで

You shouldn't have died inside of your fool
愚か者の中で死んではいけない

You shouldn't have lied if your love was so
君の愛が本物なら、嘘をつかないで

You shouldn't have lied if you don't know how
嘘をつく方法を知らないなら、嘘をつかないで

You shouldn't have cried if you don't know why
理由を知らないなら、泣かないで

You shouldn't have died inside of your fool
愚か者の中で死んではいけない

You shouldn't have lied if your love was so true
君の愛が本物なら、嘘をつかないで


No, no, no, no
いや、いや、いや、いや

How could you be in love while I'm
どうして君は恋に落ちていられるの、僕は

So, so, so, so
こんなに、こんなに、こんなに、こんなに

Hurting, bleeding
痛くて、出血して

Dying of our relationships and troubles that are painted in red colors
僕たちの関係と赤く染まったトラブルで死にかけているのに

Oh, please die
ああ、どうか消えて