見出し画像

洋楽の和訳を英語弱者がしてみる~I Don't Think That I Like Her編~

どうも皆さん、こんにちは。
バチクソ腹がいたいponta00です。
最近腹の調子が悪くて、大体4時間にいっぺんくらいに腹が痛くなってしまうんです。毎日一限があるっていうストレスなのかもしれない。腹が痛くない日々に感謝を感じざるを得ません。


今回は、流行り?のI Don't Think That I Like Herの和訳でもしていこうと思います。
*毎度おなじみ、英語弱者が和訳をやっていますので、間違えてることがあります。ここが違うよとかありましたらコメントよろしくお願いします。
ぜひ聞きながら読んでいただきたいなと思います。


I Don't Think That I Like Her

Lyrics

Get her name and get her number
彼女の名前や電話番号なんか聞いて

Find out all of the things that we have in common
共通点を探したんだ

Never all the differences, oh, yeah
違いなんて見つかりやしないんだ

Meet her parents, meet her brother
彼女の両親や兄弟にあっても

Then she starts sleepin' over the crib on weekends
週末、彼女は狭苦しい部屋で眠り続けるんだ

Like a real relationship, oh, no
本当の関係のように

For me, the stars are alignin'
僕にとって、心が通じ合っている

But for her, it's bad timin'
だけど、彼女にとってはバットタイミングなんだ

So she just can't be mine
だから、彼女は僕のものになろうなんてしないんだ

I don't think that I like her anymore
僕は、もう彼女のことをこれ以上好きだなんて思わない

'Cause they're all the same
だってみんな同じなんだろ

All they wanna do is break my heart, my heart (Oh-oh)
あいつらのしたいことって、僕の心を壊すことなんだ

I don't think that I like her anymore
僕は、彼女のことをこれ以上考えないよ

'Cause they're all the same
だってみんな同じなんだろ

They just wanna see me fall apart, apart (Oh-oh)
あいつらはただ僕が壊れるのを見たいだけなんだ

So I hook up on a rebound
だから、縛りをほどいたんだ

And I say that I'm gonna be single for life
そして、人生で僕は独身で居続けるって言ってやったのさ

But she's so pretty and nice (Pretty and nice)
だけど、彼女は可愛いし素敵なんだ

So I made just one exception
だから、僕は1つ例外を作った

But I find out eventually I'm not her type
だけど、結局僕が彼女のタイプじゃないってわかったんだ

Baby, that's the reason why, that
それが理由なんだ

For me, the stars are alignin'
僕にとって、心合わせのようなんだ

But for her, it's bad timin'
だけど、彼女にとってはバットタイミングで

So she just can't be mine
だから、彼女は僕のものになんかなろうとしないんだ

I don't think that I like her anymore (Yeah)
彼女が好きだってことをもう考えないようにしたよ

'Cause they're all the same
だってみんな同じなんだから

All they wanna do is break my heart, my heart (Oh-oh)
僕の心が壊れてしまうのを見たいだけなんだ

I don't think that I like her anymore (No)
もうこれ以上彼女が好きだなんて思わないよ

'Cause they're all the same
だってみんな同じなんだもん

They just wanna see me fall apart, apart (Oh-oh)
僕が壊れ落ちていくのが見たいだけなんだ

I'm trying not to be bitter
僕はつらくならないようにしたけど

But damn it, I miss her
だけど、どうしようもなくて 彼女が恋しいんだ

'Cause she's one of a kind
彼女は子供ではないし

For me, the stars are alignin'
僕にとっては、心合わせだけど

But for her, it's bad timin'
彼女にとってはバットタイミングで

So she just can't be mine
彼女は僕のものにはならないんだ

I don't think that I like her anymore
もう彼女のことなんて考えないさ

'Cause they're all the same
あいつらはみんな同じなのさ

All they wanna do is break my heart, my heart (Oh-oh)
あいつらがしたいことって僕の心を壊すことなんだ

I don't think that I like her anymore
もうこれ以上彼女が好きなんて思わないよ

'Cause they're all the same
あいつらはみんな同じなんだ

They just wanna see me fall apart, apart (Oh-oh)
あいつらは僕の心が壊れ落ちていく様が見たいだけなんだ

Then we fall, we fall, fall, fall apart now
僕たちは壊れ落ちていっているんだ

I don't think that I like her anymore
もうこれ以上彼女が好きなんて思わないよ

'Cause they're all the same
あいつらみんな同じなんだ

They just wanna see me fall apart, apart (Oh-oh)
ただ僕が壊れ落ちていく様が見たいだけなんだ


ここまで読んでいただきありがとうございました。
良ければスキを押していただければ嬉しいです。それではまた次回の投稿まで,,,,

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?