Of Monster and Men " Little Talks " 洋楽和訳

Of monster and men "Little Talks"

I don't like walking around this old and empty house
この古くてがらんとした家を歩き回るの好きじゃないわ
ーSo hold my hand, I'll walk with you my dear
じゃあ手を握って、僕が一緒に歩こう
The stairs creak as I sleep, it's keeping me awake
寝ようとすると階段が軋んで、その音で眠れないのよ
ーIt's the house telling you to close your eyes
それはこの家が君にお休みを言ってるんだよ

Some days I can't even trust myself
ときどき自分のことが信じられなくなる
ーIt's killing me to see you this way
君がそんな姿なのを見ているのが辛いよ

'Cause though the truth may vary
だって真実は人によって違うけど
This ship will carry
この船は
Our bodies safe to shore
僕たちを安全に対岸へと運んでくれるはずだから

There's an old voice in my head that's holding me back
頭の中の昔の自分が引き止めるの
ーWell tell her that I miss our little talks
じゃあ「昔の」君に、あの頃が懐かしいと伝えてくれないか
Soon it will all be over and buried with our past
もうすぐ全て終わるわ そして過去も葬られてく
ーWe used to play outside when we were young,
若い頃の僕たちは沢山外で遊んだね
And full of life and full of love
愛と生命力に溢れてた

Some days I don't know if I am wrong or right
ときどき自分が正しいのか間違ってるのか分からないの
ーYour mind is playing tricks on you, my dear
君の脳がからかってるだけだよ

'Cause though the truth may vary
だって真実は人によって違うけど
This ship will carry
この船は
Our bodies safe to shore
私/僕たちを安全に対岸へと運んでくれるはずだから

Don't listen to a word I say
私/僕が口にする言葉は聞かないで
The screams all sound the same
叫び声は皆同じに聞こえるから
though the truth may vary
だって真実は人によって違うけど
This ship will carry
この船は
Our bodies safe to shore
私/僕たちを安全に対岸へと運んでくれるはずだから

You're gone gone gone away
君/あなたはずっとずっとずっと遠くへ行ってしまった
I watched you disappear
君/あなたが消えていくのを見た
All that's left is a ghost of you
残ったものはあなた/君の「抜け殻」だけ
Now we're torn torn torn apart, there's nothing we can do
私/僕たちは引き裂かれて、もうどうしようもできない
Just let me go we'll meet again soon
またすぐ再会できるから、もう行かせて
Now wait wait wait for me
待って待って待って
Please hang around
もうちょっとだけ
I'll see you when I fall asleep
夢の中で君/あなたに会うよ

Don't listen to a word I say
私/僕が口にする言葉は聞かないで
The screams all sound the same
叫び声は皆同じに聞こえるから
though the truth may vary
だって真実は人によって違うけど
This ship will carry
この船は
Our bodies safe to shore
私/僕たちを安全に対岸へと運んでくれるはずだから

翻訳:Olga

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?