見出し画像

お寺と笛とかき氷 (Temples, Flute and Shaved Ice)

京都嵐山の清涼寺にあるカフェBhagavanで開催された、佐藤和哉さんの篠笛の演奏会に行ってきました。
佐藤さんの篠笛は、ハートチャクラを震わせる、とても良い音です。
青い紅葉に囲まれた境内の一角で、佐藤さんの子供達も登場するアットホームな雰囲気の中、蝉との合奏に耳を傾けた一時でした。

また、昨日は、運良く、辻大貴さんの演奏も聞くことができました。
演歌を歌い・篠笛を吹く・薬剤師という多才な方で、昨日は篠笛がほとんどで歌はワンコーラスだけでしたが、歌ももっと聞いてみたいなと思いました。

楽しい夏の一日をありがとうございました♪

I went to a shinobue flute concert by Kazuya Sato at Cafe Bhagavan in Seiryoji temple in Arashiyama, Kyoto.
Mr. Sato's shinobue flute has a very nice sound that shakes the heart chakra.
It was a moment of listening to the ensemble with cicadas in a homelike atmosphere in a corner of the temple grounds surrounded by blue autumn leaves, where Mr. Sato's children also made an appearance.

In addition, I was also lucky enough to hear Daiki Tsuji perform. He is a versatile person who sings enka (traditional Japanese folk songs), plays the shinobue flute, and is a pharmacist. Yesterday, he mostly played the shinobue flute and sang only one chorus, but I would like to hear him sing more.

Thank you for a fun summer day... ♪

かき氷🍧ではなく、わらび餅にしました


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?