2STEP EVO
Hi, everyone! How are you?
The new rear gimmick "2step EVO" has been completed, I would like to introduce it.
こんにちは!新作リアギミック「2step EVO」が完成したのでご紹介します。
2EVO prototype
こちらはプロトタイプ。
That's cool. No matter how many times I see it, it's the best. It was really cool, but the rear roller was too close to the tires and I couldn't fly straight. And I remade it.
イイネイイネ!何度見ても最高です。とてもカッコイイんだけどリヤローラーがタイヤに近すぎてまっすぐ飛ばなかったです笑。そして作り直されました…。
It’s new 2STEP EVO
And here is the latest 2STEP EVO to introduce this time. Simple and cool, I always aim for such a gimmick.
The gimmick design inherits the "first 2step anchor". I hope you can take a look at that as well.
そしてこちらが今回ご紹介するの最新の2STEP EVO。ソフトランディングは神なる領域に。シンプル and 🆒!
ギミックデザインは「初代 2step anchor」を継承しています。そちらもご覧いただければ幸いです。
デルタ2と2step evo type-830を使ったスペシャルエディションはDELTA2 #3に収録されています。
Let’s get started🪛
それでは始めます!
0. Test machine specs
I inserted the screw into the white circle and fixed it to the chassis. I did a lot of testing in this position.
The test machine spec is MS chassis, the front and rear roller distances are about 128mm, and the front is a Delta anchor with 13mm rollers.
ビスを白丸に通してシャーシに取り付け。私はこのポジションで多くのテストを行いました。テストシャーシはMS、前後ローラーベースは約128mm、フロント側は13mmローラー付きのデルタアンカーというスペックです。
1. Main plates
The FRP plates is also okay. To your liking.
FRPプレートもOKです。お好みでどうぞ。
Tighten the nuts while pressing the plates together.
互いにプレートを押しながらナットを締めます。
This is the stopper plate and main plate.
今回のストッパープレートとメインプレート。
M2x6 and small nuts
Tighten the nuts while pressing the plates together.
互いにプレートを押しながらナットを締めます。
12mm plastic spacers, M2x15, and small nuts
Tighten the nuts while gently pressing the plastic spacers in the direction of the arrow.
矢印方向にプラスペーサーを軽く押しながらナットを締め付けます。
Finished ✔️
[Adjustable stoppers]
This type can adjust the slide amount. Install carbon scrap instead of the stopper plate.
スライド量を自由に調整できるタイプです。ストッパープレートの代わりにカーボンやFRPの端材を取り付けます。
If you don't jump straight, adjust the Backslide stroke less
もしまっすぐジャンプしない場合はバックスライドストロークを少なく調整してください
2. BATMAN arms
BATMAN and JIG away to tighten nuts.
バットマンとジグを遠ざけてナットを締めます。
Crimp the eyelets into the 2.5 mm holes. Before that, clean the burrs a little with a countersunk bit. Do the backside and frontside.
ハトメを2.5mm穴に圧着します。その前に皿ビスビットでバリを少し掃除してください。ほんの少しでokです。裏面と表面しましょう。
I think that's enough. The holes is clean.
掃除完了。この位がいいですね。
Crimping with countersunk screw. Tighten the nut and crimp.
皿ネジで圧着。ナットを締めてカシメます。
The left is after crimping and right is before crimping
左は圧着後。右は圧着前。
Crimping completed ✔️
カシメ完了!
Flatten the eyelets protrusions
ハトメの突起を平らにします
Also on the back side
裏側も
When flattened to a certain extent, file with water. The front and back sides should be completely flat
ある程度平らになったら板ヤスリで水研ぎ。裏表の両面がマッタイラになるように仕上げます。
This is crimping the eyelets. File the eyelets head. Protects the shaft hole from wear.
ハトメをカシメて頭を飛ばしました。軸穴を摩耗から守ります。
From now on, I will explain with the non-printed side facing up.
以降は印刷されてない面を上としてご説明します。
The back side. Cut and countersunk screw processing. Sink the head of the countersunk screw firmly.
裏面。カット & 皿ザグリ。皿ネジの頭をしっかり沈めてください。
Chamfer sharp edges
角はメントリしましょう
Finished ✔️
[Reinforced eyelets]
Scrap motor, 6mm spacer, Stepped spacer
廃モーター、6mmスペーサー、段付きスペーサー
Press so that the length of the slim part is about 2 mm
スリム部分の長さが約2mmになるように押し当てます
Finish from 2.0 to 2.1mm
2.0〜2.1mmに仕上げましょう
Finished ✔️
[Stoppers / standard type]
These are Carbon or FRP scraps. We will call it “Stoppers”.
カーボンやFRPの端材です。こちらでは「ストッパー」と呼称します。
From the left, M2x12, Reinforced eyelets, 3mm Aluminum spacers, Stoppers, and Small nuts.
左から M2x12、強化ハトメ、3mmアルミスペーサー、ストッパー、小ナット
Temporary assembly. Adjust so that both Stopper and BATMAN hit the plastic spacer.
仮組み。ストッパーとバットマンの両方がプラスペーサーに当たるように調整します。
It's still easy to loosen, please so check the tightening before the race.
緩みやすいのでレース前に締め付けチェックをお願いします。
Finished ✔️
[Stoppers / ZERO GARAGE type]
Press in a large nut
大ナットを圧入
M2x8, Reinforced eyelets, Tube stabilizers
You can't make fine adjustments, but it's not bad. It is a position within the allowable range. This is good!
微調整はできませんが悪くありません。許容範囲内に収まっています。良いですね!
If there is a gap, apply Super Glue again to adjust the gap.
隙間調整は瞬着を盛ってどうぞ。
Finished ✔️
3. Roller holes
Close the 19mm hole
19mm穴を塞ぎます
The existing 13mm roller holes were moved inward to determine the position. Adjust the hole position so that it becomes 104.5 mm.
今回は既存の13mmローラー穴を内側に寄せて位置を決めました。ローラー幅が104.5mmになるように穴位置を調整してください。
This is a reference measurement value. The numerical value changes a little every time it is made. Give priority to your actual measured values.
これは参考値です。数値は作成毎に少し変化します。皆様が測定した実測値を優先してくださいね。
Expand the existing 13mm holes inward so that it is 3.5mm.
既存の13mmの穴を直径2mmから3.5mmになるように内側に拡張します。
Install the roller and check the roller width.
一度ローラーを仮組みしてチェック。
This is a Spray on the carbon side each time just before bonding.
瞬着硬化剤。接着直前にカーボン側に毎回スプレーします。
Close the outside of the ellipse hole. And also close the hole of the 19mm roller.
楕円穴の外側と19mmローラー穴を瞬着で塞ぎます。
Clean the holes
穴を掃除しましょう
Flatten the front and backside
水研ぎ。裏表を平らにします
Finished ✔️
4. Connecting plate and Main shafts
Create a connecting plate. The difference from the original 2step anchor is that (1) the connect plate is brought into contact with the rear end on the chassis side so that the roller does not have a positive angle when backsliding, and (2) the EVO has a wider connect plate. This has been devised so that the camber angle does not occur on the rollers. Simply put, I think you'll jump straight.
コネクトプレートを作成します。初代2ステップアンカーとの違いは、①コネクトプレートをシャーシ側後端に接触させてバックスライド時にダウンスラストが発生しにくい仕組みになったことと、②EVOはコネクトプレート幅がワイドになり、ローラーを後ろから見た時にハの字になりにくい(キャンバー角が発生しにくい)ように工夫されています。簡単に言えばまっすぐジャンプすると思いますよ。
[13-Connecting plate]
13.0mm from hole edge to bar end
穴端からバーエンドまで13.0mm
Apply damper grease to the connecting plate and Batman as needed. You can use it without any problem even if you do not apply it.
Apply to the back side of the connect plate and each shaft hole (main plate shaft holes, BATMAM arms shaft holes, connecting plate shaft holes).
お好みでダンパーグリスを塗布します。塗らなくても問題なく使用できます。どちらでも。
コネクトプレート裏側と各軸穴(メインプレート軸穴、バットマン軸穴、コネクトプレート軸穴)に塗布してみてください。
This is a connecting plate and main shafts. The main shafts is 25mm cap screws processed into countersunk screws.
コネクトプレートとメインシャフト類。メインシャフトは皿ビス形状に加工された25mmキャップスクリューです。
In the case of MS, I think the connect plate will interfere with the chassis. The point is to make contact with the chassis, so try scraping the interference part of the connect plate little by little.
MSの場合はコネクトプレートがシャーシに干渉すると思います。シャーシに接触させるのがポイントなので、コネクトプレートの干渉部分を少しずつ削ってみてください。
Finished ✔️
[For FMA]
Please cut it a little longer and then make fine adjustments.
ほんの少し長めにカットしてから微調整してください。
For FMA finished ✔️
[Main shafts]
Please prepare a few cheap files. Replace the file when the sharpness is reduced. Apply cutting oil. Please make two.
安価な使い捨てダイヤモンド平ヤスリを数本用意し、キャップスクリューを皿ビスっぽく加工してゆきます。切れ味が落ちたらヤスリを新品に交換してください。ヤスリに切削油を塗布しながら加工します。オイルを枯らさないように、回転数は低めに。2つ作ってください。
1)Cut the screw
2)Chamfer sharp edges
3)Polish the body with compound
①ビスカット
②傘部分のエッジを面取り
③胴部分をコンパウンドで磨く
M2 thread cutting die. Fix damaged threads
M2 ねじ切りダイスとダイスハンドル。ビス切断時に損傷したネジ山を修復しましょう
Finished ✔️
5. Assemble
Finished ✔️
6. Skid plates and cap screws
25 or 30 mm
25か30mmかお好みで
A small washer with an outer diameter of 3.5 mm. Process with a flat file and a leutor. I called “GOD washers”😂
外径をφ3.5に加工した小ワッシャー。厚みが0.3mmになります。神ですか…。適当に神ワッシャーとでも名付けましょう。神ワッシャーはリューターと平ヤスリで作ります。因みにデルタアンカーにもおすすめ。ローラー位置を下げることができます。
最近はスーパースーパー提灯とか神ワッシャーとかネーミングが雑になっ…。おっと誰か来たようです笑。
To improve the adhesive strength, degreas the carbon plate and apply tape. Also, warm the tape a little.
粘着力を高めるため、カーボンプレートはパークリで脱脂してからテープを貼り付けます。また貼り付け直前にテープを少し温めてください。
もし瞬着を使うと…。数周で剥がれて行方不明になると思います笑。
Please stick the polycarbonate so that it will not get caught on the wall.
壁に引っ掛からないようにポリカを貼ってください。
Completed ✔️
Nitto 5015
It’s a Japanese Super-double-sided tape that I used to attach skid plates and polycarbonate. 3M is also okay.
スキッドプレートやポリカの貼り付けに今回使用した両面テープです。
7. Special thanks🇮🇹🇯🇵
TOY’s CAP boss
⁵²⁴𝙍𝘼𝘾𝙄𝙉𝙂
i_ale_
ZERO GARAGE
Thank you so much!
8. Afterword
This work "2STEP EVO" was born by abolishing the originally planned “rear Delta anchor” and evolving the “first 2step anchor” that has left and right independent arms.
We hope that this tutorial will give you some hints for your creation!
当作品「2STEP EVO」は、当初予定していた「リアデルタアンカー」を廃案にして、左右独立アームを備えた「初代2step anchor」を進化させて誕生しました。
こちらのチュートリアルを通して皆様の創作のヒントになる事を願っています。
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The front gimmick "Delta Anchor" has finally been completed. Please have a look ↓
See you again!
フロントギミック「デルタアンカー」もついにシリーズ完結しました。是非ご覧くださいね↓
ではまた!
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