見出し画像

WE ARE X (review)

先日、ドキュメンタリー映画『WE ARE X』を観ました。

私は、この作品を観て、自死を思い留まったファンの一人です。

私は、何十年も前から、彼らの存在を知っている訳ではありません。

だから、私は、X JAPANの過去について語る資格のないファンだと思います。

そんな私が、彼らの過去について、意見を述べようとしていることを、昔から、彼らを支えているファンのみなさんに、まず、謝りたいと思います。

私のような人間が、彼らの過去について述べることは、一部のファンにとっては許せないことかもしれません。

しかし、今のうちに、彼らに伝えなければ、私は後悔してしまうので、なるべく、自由に、率直に、感想を述べさせてください。

私が自死を思い留まったのは、X JAPANのリーダーであるYOSHIKIさんにも自死を思い留まって欲しかったからです。

私には、YOSHIKIさんが、自分の命を大事にしていないように思える時があるので、ファンとして、とても心配になります。

私がX JAPANの存在を知ってからは、死ぬことよりも、生きることを真剣に考えられるようになりました。

X JAPANのみなさんおかげで、私は、生きることを前向きに考えられるようになりました。

ただ、私は、今も、YOSHIKIさんの人生が心配で堪りません。

いつか、彼が、他者を愛することで、自分自身を愛せるようになれますように。

彼の家族を愛するように、彼の友人を愛するように、X JAPANのメンバーを愛するように、ファンを愛するように、彼が、彼自身を、心の底から愛せるようになることを願っています。

一生愛していたい素晴らしいバンドに巡り会えた奇跡に感謝しています。

X JAPANを再結成してくださり、本当にありがとうございます。

私は、X JAPANのライヴを直に観る機会に一度も恵まれたことがないファンの一人です。

いつか、X JAPANのライヴを観に行けますように。

新作のリリースも楽しみにお待ちしています。

The other day, I watched the documentary film "WE ARE X".

I am one of those fans who watched this film and decided not to commit suicide.

I have not known about their existence for decades.

So, I guess I am a fan who is not qualified to talk about X JAPAN's past.

First of all, I would like to apologize to their fans who have been supporting them for a long time that I am trying to express my opinion about their past.

It may be unforgivable to some fans that someone like me would mention their past.

But if I don't tell them now, I will regret it, so let me give my impressions as freely and frankly as possible.

The reason why I decided not to commit suicide was because I wanted YOSHIKI, the leader of X JAPAN, to also decide not to commit suicide.

As a fan, I am very worried because it seems to me at times that YOSHIKI doesn't seem to value his own life.

Since I discovered X JAPAN, I have been able to think more seriously about living than about dying.

Thanks to the members of X JAPAN, I've been able to think positively about life.

However, I still can't help but worry about YOSHIKI's life.

I hope that one day he will be able to love himself by loving others.

I hope he will be able to truly love himself, as he loves his family, as he loves his friends, as he loves the members of X JAPAN, as he loves his fans.

I am grateful for the miracle of finding a wonderful band that I will love for the rest of my life.

Thank you so much for reuniting X JAPAN.

I am one of those fans who has never had the opportunity to see X JAPAN live in person.

I hope that one day I will be able to see X JAPAN live.

I am also looking forward to your new release.


映画『WE ARE X』公式サイト

WE ARE X official website

YOSHIKI Official Instagram




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?