見出し画像

【行った国 その28)バングラデシュ人民共和国 🇧🇩】ダッカでは朝昼晩カレー三昧だったなぁ〜。

この国には2度行きました。行先はダッカとチッタゴンです。ダッカにはサウジで知り合いになったヌールさんの手巻トランス工場視察、チッタゴンには会社の先輩が派遣されていた空港建設現場へウヰスキーをぶら下げての慰問訪問でした。雨季だったので建設現場は水浸しのライスフィールド状態でした。

画像1

ダッカでは中華料理を頂きましたがダッカ空港から双発プロペラ機で行ったチッタゴン空港の現場飯場では美味しいベジタブルカレーをいただきました。

画像2

因みに空港の飯場食堂は1年中三食カレーだと伺いました。ヌールさんにはシンガポール🇸🇬でお会いしました。弟のバッシャーさんとはSNSで今も連絡があります。

画像3

完成したチッタゴン空港の管制室

次回はフィリピン🇵🇭を報告します。

Visited Country Part 28)

People's Republic of Bangladesh 🇧🇩
গণপ্রজাতন্ত্রী বাংলাদেশ

I have been to this country just once. The destination is Dhaka and Chittagong. I visited Dhaka at handmade transformer factory where my Bangladesh friend established, I met him in KSA . As for Chittagong was a visit to Hasegawa san's ongoing construction site with some whiskey bottles to enablevhime to empower.

In Dhaka it was Chinese cuisine, but we got only delicious vegetable curry at the onsite venue of Chittagong Airport which we went by twin plane.

By the way, I heard that time that the constitution Cafeteria is serving three meal curry only all the year round.

Mr. Noor is still in touch with me via his younger brother Youssef.

Next time I will report Philippine 🇵🇭

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?