見出し画像

be the light 輝け

Just the thought of another day
 新しい一日について考える

 How did we end up this way
 どうしてこんなふうに終えてしまうんだろう?

 What did we do wrong?
何か間違っていたのかな?

 God
 神様


 Even though the days go on
 たとえ時が経って

 So far so far away from
 ずっと遠く離れていってしまっても

 It seems so close
近くにあるみたいに感じられるんだ

 Always weighing on my shoulder
 いつも肩にのしかかってきていた

 A time like no other
 いつもとは違う瞬間が

 It all changed on that day
 あの日にすべて変わってしまったんだ

 Sadness and so much pain
悲しみと多くの痛み


 You can touch the sorrow here
 こうしてきみはその悲しみに触れることができる

 I don't know what to blame
 僕には何が悪かったのかわからない

 I just watch and watch again
 ただ何度も見つめ返すことしかできないんだ


 Even though the days go on
 たとえ時が経って

 So far so far away from
 ずっと遠く離れていってしまっても

 It seems so close
近くあるみたいに感じられる

 Even though the days go on
 たとえ時が経って

 So far so far away from
 ずっと遠く離れていってしまっても

 It seems so close
近くにあるみたいに感じられるんだ


 What did it leave behind? 
 あれは何を残していったのだろう?  

 What did it take from us And wash away? 
 僕らから何を奪って、何を洗い流していったのだろう?  

 It may be long 
 時間は長くかかるかもしれない

 But with our hearts start a new 
 でもまた新たに初心の気持ちを抱いて

 And keep it up and not give up 
あきらめずに踏ん張るんだ

 With our heads held high 
 僕らと一緒に上を向こう 

 You have seen hell and made it back again 
きみは地獄を見てきたけれど、なんとか戻ってこれたんだ 

 How to forget?
 どうして忘れることができる?


 We can't forget the lives that were lost along the way 
失われてきた命を忘れることはできない

 And then you realize that wherever you go there you are
 そして、どこへ行こうとも自分自身からは逃げられない 

 Time won't stop 
 時間は決して止まらない 

 So we keep moving on 
 だからこそ、生き続けるんだ

 Yesterday's night turns to light 
 昨日の夜も光へと変わり 

 Tomorrow's night returns to light 
 明日の夜も光に戻っていく  

 Be the light 
輝け 
 

 Always weighing on my shoulder
  いつも肩にのしかかってきていた

 A time like no other
 いつもとは違う瞬間が

 It all changed on that day
 あの日にすべて変わってしまったんだ

 Sadness and so much pain
悲しみと多くの痛み

 
 Anyone can close their eyes
目を閉じてしまって

 Pretend that nothing is wrong
 何も間違ってないように振る舞うことは誰にでもできる

 Open your eyes
だから目を開けて

 And look for light
 光を探すんだ

 What did it leave behind? 
 あれは何を残していったのだろう?  

 What did it take from us And wash away? 
 僕らから何を奪って、何を洗い流していったのだろう?  

 It may be long 
 時間は長くかかるかもしれない

 But with our hearts start a new 
 でもまた新たに初心の気持ちを抱いて

 And keep it up and not give up 
あきらめずに踏ん張るんだ

 With our heads held high 
 僕らと一緒に上を向こう 

 You have seen hell and made it back again 
きみは地獄を見てきたけれど、なんとか戻ってこれたんだ 

 How to forget?
 どうして忘れることができる?


 We can't forget the lives that were lost along the way 
失われてきた命を忘れることはできない

 And then you realize that wherever you go there you are
 そして、どこへ行こうとも自分自身からは逃げられない 

 Time won't stop 
 時間は決して止まらない 

 So we keep moving on 
 だからこそ、生き続けるんだ

 Yesterday's night turns to light 
 昨日の夜も光へと変わり 

 Tomorrow's night returns to light 
 明日の夜も光に戻っていく  

 Be the light 
輝け 


 Some days just pass by and
 ただ過ぎ行くだけの日々もあれば

 Some days are unforgettable
 忘れることのできない日々もあって

 We can't choose the reason why
 理由までは選べないけれど

 But we can choose what to do 
自分たちのやるべきことは選ぶことができる

 From the day after
過去の日々から学ぶことで選べるんだ

 So with that hope
 だから希望と

 with that determination
その決意を抱いて

 Let's make tomorrow 
 明日を

 A brighter and better day
輝くような素敵な日にしていこう

ONE OK ROCK/ アルバム【人生×僕=】 2013年

わたしはこのアルバム自体がわたしの
人生そのものであるくらい
苦しい時、辛い時、闘う時
何度も何度も
聴いた その中の1曲

「じんせいかけてぼくは」

その答えをずっと探してた
わたしはその答えを出した

「じんせいかけてわたしは助けたい」
人生×わたし=助けたい

これがわたしの出した答えだ
助ける事はわたしの人生
わたしの人生は助ける事

イコールで結ばれた誓い

失われて来た命
忘れる事は出来ない

それでも諦めずに踏ん張る
時間は決して止まらない

だから生きる
だから生きなきゃ

生き続けるんだ!
選択肢はいつの日も自分にあって
選べ!進め!自分の道を!

過去の日々から学んだたくさんの事
希望!わたしは希望の花を咲かせる!

絶対、いつか、必ず
時間はかかるかも知れない
それでも

明日を輝く様な素敵な日にして行きたいんだ

輝け!わたしの希望!
果てしなくどこまでも繋がれ
この気持ち
この想い

全てはlinkさせる
全てはlineで
全ては繋がる

その時世界はきっと美しく変わる
わたしはその日を願い

生き続ける

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?