見出し画像

AMA"漂流者 / Drifters" 使用テキスト《詩》The poem by Bhuchung D Sonam

Banishment  by Bhuchung D Sonam


Away from home
I live in my thirty-sixth rented room
With a trapped bee
and a three-legged spider
Spider crawls on the wall
and I on the floor
Bee bangs at the window
and I on the table
Often we stare at each other
Sharing our pool of loneliness
They paint the wall
with droppings and webs
I give them isolated
words net, maze, tangle
wings, buzz, flutter
Away from home
My minutes are hours
Spider travels from the window to the ceiling
Bee flies from the window to the bin
I stare out of the window
Neither speaks each other's tongue
I wish
You would go deaf
Before my silence

追放 / 流刑

故郷から離れて
36番目の部屋を間借する
閉じ込められた蜂と
3本足の蜘蛛と共に
蜘蛛は壁を、
私は床を這う
蜂は窓を、
私はテーブルを叩く
しばしば私たちは互いに見つめあい、孤独の水たまりを共有する
彼らは糞と蜘蛛の巣で
壁に絵を描く
私は孤独な言葉の網と、
迷宮と、縺れと、翼と、
唸り声と、はためきを与える
故郷から離れて
私の1分は1時間
蜘蛛は窓から天井まで
旅をする
蜂は窓からごみ箱まで飛ぶ
私は窓の外を見つめる
互いの言語を喋る者はいない
私は願う
私が沈黙する前に
あなたが先に聾になることを


サポートよろしくおねがいします!今後の活動継続のために使わせていただきます。Please, do supoort us! We will use it to continue our activty.