見出し画像

〖140字小説〗A Cat and a Gold coin

私は野良猫です。
I am a stray cat.

名前はまだない。
I don't have name yet.

そういえば、小判を拾いました。
By the way, I picked up a gold coin.

『猫に小判』ということわざがありますが、私はそれの価値をしっています。
There is a saying that “cast pearls before swine”, but I know that its worth.

小判があれば何でも買えるのですよね?
If I have a gold coin, I can buy anything, right?

何を買おうかなぁ。
What sould I buy?


あ、おじさんがニコニコしながら近づいてきました。
Oh, the old man approached me with a smile.

魚と小判を交換してほしいって。
He told me that he wanted to exchange a fish for a gold coin.

もちろん!やったぁ!
Of course! Yay!

英語学習中です。
間違いがあると思います。
ご了承ください。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?