見出し画像

【歌詞和訳】Kill Bill / SZA

※勉強中ですので誤訳している可能性ありますが、ご了承ください
※意訳を含む部分もあります

歌詞 ↓



I'm still a fan even though I was salty
Hate to see you with some other broad, know you happy
Hate to see you happy if I'm not the one driving

イライラすることも多かったけど
私まだあなたこと好きなんだ
幸せなのは分かるけど、私以外の女と一緒にいるのは見たくないの
あなたを幸せにしてるのが私じゃないなら
幸せそうなあなたを見たくないの
 
 
I'm so mature, I'm so mature, I'm so mature
I got me a therapist to tell me there's other men
I don't want none, I just want you
If I can't have you, no one should

私はとても大人なの、そうでしょ?
セラピストに行ったら他にも良い男はいるって言われたけど
そんなの要らない、あなただけが欲しいの
私のものじゃないなら、誰のものにもならないで
 
 
I might
I might kill my ex
Not the best idea
His new girlfriend's next
How'd I get here?
I might kill my ex
I still love him though
Rather be in jail than alone

私、元カレのこと殺しちゃうかも
やめた方がいいかな
新しい彼女はそのあとね
どうしてこうなっちゃったの?
やっぱりアイツのこと殺しちゃうかもね
まだ大好きなのに 
ひとりぼっちでいるくらいなら捕まってやるわ
 
 
 
I get the sense that it's a lost cause
I get the sense that you might really love her
The text gon' be evidence, this text is evidence
I tried to ration with you, no murders, no crime of passion
But damn, you was out of reach
You was at the farmers market with your perfect peach
Now I'm in amazement playing on my patience
Now you laying facedown
Got me saying over a beat

あなたは彼女のこと大好きみたいだから
もう終わったんだなって実感したの
このメッセージが証拠になる、このメッセージが証拠よ 
あなたと向き合おうとした
殺しも犯罪もしないで
でも、ほら、もう手が届かないの
今の完璧な彼女と一緒に買い物してたの知ってる
自分がこんなに我慢の限界なことにビックリ
ほら、あなたはうつ伏せで倒れてる
思わず歌っちゃうわ

 
I'm so mature, I'm so mature, I'm so mature
Got me a therapist to tell me there's other men
I don't want none, I just want you
If I can't have you, no one will, oh

私はとても大人なの、そうでしょ?
セラピストに行ったら他にも良い男はいるって言われたけど
そんなの要らない、あなただけが欲しいの
私のものじゃないなら、誰のものにもさせないわ
 
 
I might kill my ex
Not the best idea
His new girlfriend's next
How'd I get here?
I might kill my ex
I still love him though
Rather be in jail than alone

私、元カレのこと殺しちゃうかも
やめた方がいいかな
新しい彼女はそのあとね
どうしてこうなっちゃったの?
やっぱりアイツのこと殺しちゃうかもね
まだ大好きなのに 
ひとりぼっちでいるくらいなら捕まってやるわ
 
 
I did it all for love
I did it all on no drugs
I did all of this sober
I did it all for us, oh

全部愛のためだった
ドラッグなんかやってない
ずっとシラフよ
これは私たちのためだったの
 
 
I did it all for love
I did all of this on no drugs
I did all of this sober
Don't you know I did it all for us?

全部愛のためだった
ドラッグなんかやってない
ずっとシラフよ
私たちのためだったって分かるでしょ?
 
 
Oh
I just killed my ex
Not the best idea
Killed his girlfriend next
How'd I get here?
I just killed my ex
I still love him though
Rather be in hell than alone

私、元カレのこと殺しちゃった
やめた方がよかったかな
新しい彼女もそのあとね
どうしてこうなっちゃったの?
本当にアイツのこと殺しちゃったの
まだ大好きだけど
ひとりぼっちでいるくらいなら捕まってやるわ




今回も洋楽です!映画「Kill Bill」と同じタイトルのこの曲はSZA(シザ)が歌ってます
初めてシザ知ったのは確かMaroon 5の曲で客演してた時ですけど、そこからずっとR&Bベースのいい曲多いですね

この曲は一言で言うとメンヘラ曲です笑
大好きすぎて幸せそうな元カレを見るくらいなら殺してやる!っていう
でもちょっと分かるかもですね

ルセラのユンジンがカバーしてたのでそれも貼っときます!
SZAは他の曲もいいのでぜひぜひ!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?