建築英語 CG生成AIプロンプト単語編
1.プロンプトでよく使う英単語
Design Elements:
Facade (ファサード、建物の正面)
Elevation (立面図)
Plan (平面図)
Section (断面図)
Perspective (遠近法のある描写)
Materials:
Concrete (コンクリート)
Brick (レンガ)
Timber (木材)
Glass (ガラス)
Steel (鋼)
Lighting:
Ambient (環境光)
Diffuse (拡散光)
Specular (反射光)
Shadow (影)
Landscaping:
Vegetation (植生)
Trees (木)
Grass (草)
Water feature (水の要素)
Environments & Atmosphere:
Skybox (空の背景)
Clouds (雲)
Sunlight (太陽光)
Weather (天気)
Textures:
Roughness (粗さ)
Reflection (反射)
Matte (マット、非光沢)
Glossy (光沢のある)
Architectural Details:
Column (柱)
Beam (梁)
Balcony (バルコニー)
Window (窓)
Door (ドア)
Rendering:
Wireframe (ワイヤーフレーム)
Shader (シェーダー) 3Dオブジェクトがディスプレイに映し出されるときの陰影処理をするためのプログラムのことです
Ray-tracing (レイトレーシング) 光源から出ている光の量や方向を把握し、水面や物体の表面などで起こる光の屈折や反射など現実世界で発生しうる様々な影響をコンピューターで計算して、より現実に近い映像を作り出す技術
Bake (ベイク、計算結果を保存) 3Dモデルの形状や質感または、関与する影や光など画像に焼き込むことです。
Tools & Techniques:
3D modeling (3Dモデリング)
Texture mapping (テクスチャマッピング)
Camera angle (カメラの角度)
Post-processing (ポストプロセス、後処理)
2.Promptの例文を紹介
Design Elements (デザイン要素)
Facade(ファサード):
Show a detailed rendering of the building's facade with emphasis on materials and finishes.
建物のファサードの詳細なレンダリングを、材料と仕上げに焦点を当てて表示してください。Elevation(立面図):
Provide an elevation view highlighting the different levels of the structure.
構造の異なるレベルを強調して立面図を提供してください。Plan(平面図):
Draft a comprehensive plan view showing all the rooms and circulation paths.
すべての部屋と循環経路を示す包括的な平面図を作成してください。Section(断面図):
Generate a section cut through the main staircase to showcase its design.
主階段を通る断面図を生成して、そのデザインをアピールしてください。Perspective(透視図): "Produce a perspective rendering from the street level to give a sense of scale.
スケール感を出すために、通りのレベルから遠近法のレンダリングを行ってください。
Materials (材料):
Concrete(コンクリート):
Ensure the concrete texture looks weathered and realistic.
コンクリートのテクスチャが風化してリアルに見えるようにしてください。Brick(レンガ):
Apply a red brick texture to the exterior walls.
外壁に赤レンガのテクスチャを適用してください。Timber: "Give the flooring a polished timber finish.
床に磨き上げられた木材の仕上げを施してください。Glass(ガラス):
Make the windows and curtain walls semi-reflective with clear glass.
窓とカーテンウォールを半反射のクリアガラスにしてください。Steel(鉄):
Highlight steel elements with a glossy finish and visible bolt details.
鋼の要素を光沢のある仕上げと見えるボルトの詳細で強調してください。
Lighting (照明):
Ambient(環境光):
Adjust ambient lighting to simulate an overcast day.
環境光を調整して、曇った日をシミュレートしてください。Diffuse(拡散光):
Ensure diffuse lighting softens the shadows under the trees.
拡散光が木々の下の影を柔らかくするようにしてください。Specular(反射光):
Highlight specular reflections on water surfaces.
水面の鏡面反射を強調してください。Shadow(影):
Position the main light source to cast long shadows from the building.
建物から長い影を投影するように、主要な光源の位置を調整してください。
Landscaping (造園):
Vegetation(植物):
Add dense vegetation to the north side of the property.
物件の北側に濃密な植生を追加してください。Trees(木):
Place tall pine trees along the driveway.
ドライブウェイに高い松の木を配置してください。Grass(芝生 草):
Cover open areas with lush green grass.
オープンエリアを鮮やかな緑の草で覆ってください。Water feature:
Introduce a water feature in the courtyard with animated ripples.
中庭にアニメーションの波紋を持つ水の要素を導入してください。
Environments & Atmosphere (環境と雰囲気):
Skybox(空の背景):
Utilize a sunset skybox for a warm atmosphere.
暖かい雰囲気のために夕日のスカイボックスを利用してください。Clouds(雲):
Incorporate fluffy white clouds in the sky.
空にふわふわとした白い雲を取り入れてください。Sunlight(日光):
Set the sunlight to a golden hue for a late afternoon setting.
夕方の設定のために、太陽光をゴールデンな色合いに設定してください。Weather(天候):
Simulate a light drizzle effect on the pavements.
舗装部分に小雨の効果をシミュレートしてください。
Textures (テクスチャ):
Roughness(粗さ):
Increase the roughness on the sidewalk to prevent it from looking too smooth.
歩道が滑らかすぎるのを防ぐために、粗さを増やしてください。Reflection(反射):
Enable reflections on glass surfaces to capture the surrounding environment.
周囲の環境を捉えるために、ガラス面の反射を有効にしてください。Matte (マット、非光沢):
Apply a matte finish to the walls to reduce glare.
まぶしさを減少させるために、壁にマットな仕上げを適用してください。Glossy(光沢):
Give the countertops a glossy finish for a polished look.
カウンタートップに洗練された外観のための光沢のある仕上げを施してください。
Architectural Details (建築の詳細):
Column(柱):
Integrate ornate designs on the main entrance columns.
主要入口の柱に装飾的なデザインを統合してください。Beam(梁):
Expose wooden beams on the ceiling for a rustic touch.
田舎風のタッチのために天井の木製の梁を露出させてください。Balcony(ベランダ):
Design the balcony with intricate railings and potted plants.
複雑な手すりと鉢植えの植物を持つ
Rendering (レンダリング):
Wireframe (ワイヤーフレーム):
Show a wireframe overlay to highlight the model's geometry.
モデルのジオメトリを強調するためにワイヤーフレームの重ねて表示してください。Shader (シェーダー):
Implement a custom shader to achieve a unique visual style.
独自の視覚的スタイルを実現するためにカスタムシェーダーを実装してください。Ray-tracing (レイトレーシング):
Enable ray-tracing for better reflections and shadows.
より良い反射と影のためにレイトレーシングを有効にしてください。Bake (ベイク):
Bake the lighting information to reduce real-time computational load. リアルタイムの計算負荷を削減するために照明情報をベイクしてください。
Tools & Techniques (ツール & 技術):
3D modeling (3Dモデリング):
Use advanced 3D modeling techniques to detail the furniture.
家具の詳細を出すために高度な3Dモデリング技術を使用してください。Texture mapping (テクスチャマッピング):
Ensure texture mapping is seamless, especially on curved surfaces.
特に曲面でテクスチャマッピングが継ぎ目ないことを確認してください。Camera angle (カメラアングル):
Set the camera angle to showcase the building's unique silhouette.
建物のユニークなシルエットを強調するためにカメラの角度を設定してください。Post-processing (ポストプロセッシング 後処理):
Apply post-processing filters for enhanced vibrancy and contrast.
鮮やかさとコントラストを強化するために後処理のフィルターを適用してください。
以上ありがとうございました。