見出し画像

The Long And Winding Road - 意訳

The long and winding road
That leads to your door
Will never disappear
I've seen that road before
It always leads me here
Leads me to your door

果てのない曲がりくねった道が。
こころにある部屋のドアへと連れて行く。
その道は絶対に消えないし、
前からその道を知っていたはず。
どんなときでも、僕はここに導かれる。
君のこころにある部屋のドアへと。

The wild and windy night
That the rain washed away
Has left a pool of tears
Crying for the day
Why leave me standing here
Let me know the way

激しい嵐の夜に、雨がすべてを浄化して、
ただそこに残ったのは涙のプールだった。
僕はずっと泣いていた。
一人にしないで。
どこに行けばいいのか、教えてよ。

Many times I've been alone
And many times I've cried
Anyway you'll never know
The many ways I've tried

たくさんの時間、僕は孤独で、
その度に、涙を流した。
僕が流した涙の軌跡を、きっと君は知りようがない。
けっこう、これでも頑張ったんだけどね。

But still they lead me back
To the long and winding road
You left me standing here
A long, long time ago
Don't leave me waiting here
Lead me to you door

それなのに、いまだ僕はここに連れてこられる。
果てのない曲がりくねった道に。
ひとりぼっちで置き去りにしたじゃない?
それも、ずっと、ずっと昔だけどさ。
もう一人で待たせないで。
君のこころのドアの前に、僕を導いてよ。

But still they lead me back
To the long and winding road
You left me standing here
A long, long time ago
Don't keep me waiting here
(Don't keep me wait),
Lead me to you door
Yeah, yeah, yeah, yeah

それなのに、いまだ僕はここに連れてこられる。
果てのない曲がりくねった道に。
ひとりぼっちで置き去りにしたじゃない?
それも、ずっと、ずっと昔だけどさ。
もう待っているのは嫌なんだ。
君のこころのドアの前に、僕を導いてよ。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?