見出し画像

50歳でも変われた!

前回からの続き

痩せるための最後の砦、そんな気持ちを抱きながら栄養コンシェルジュ®︎を受講しました。とても分かり易く教えて頂き ”消化・吸収・代謝” についてとても楽しく学べました。さぁ実践です。ワクワクしながら自分に落とし込みました。
決して難しいやり方ではありません。炭水化物・タンパク質・脂質をバランスよく食べるだけです。


それまで右肩上がりの体重が4か月でマイナス10kg!
しかも脂肪だけ落ちた(InBodyで計測)
それから更に脂肪だけが落ち、スタート時から半年でマイナス12Kg!

いやぁ...信じられませんでした。空気を吸っても太る気がしていたのに...

食事管理スタートを機に、更年期症状の変化も知りたかったので、プラセンタ注射も漢方薬も全部やめて臨みました。数々の更年期症状は食事管理を始めて1週間くらいでスーッと消えてなくなりました!本当に信じられないくらい嬉しかった。
モヤモヤの霧の中、出口の見えないトンネルの中にいる気分だったのに、いつの間にか気分はスッキリ晴れやか。今はホットフラッシュがたまにあるくらいで、のぼせ・めまい・倦怠感etcも一切ありません。

更に嬉しいことは身体のサイズが変わり着られなくなった洋服も再び着られるようになりましたし、自信が無くなり暗かった表情も明るくなりました。


脂肪だけがどんどん落ち、更年期症状で悩むこともなくなり、私は栄養不足だったんだ!と実感し、改めて栄養素を適量摂る事の大切さを学びました。
あんなに悩んだのが嘘みたい。たった4ヶ月で脂肪だけマイナス10kg、しかもお腹いっぱい食べられる。むしろ、最初の頃は食べるのが大変なくらいの量でした。職場の同僚からは『それ中学生男子の弁当箱の大きさですよ!笑』とまで言われていました。

何をどのくらい食べていたのか気になりますよね。
追々書いていきたいと思います。

I took the Nutrition Concierge® course. I enjoyed learning about "digestion, absorption, and metabolism. And I was excited to manage my diet.
It is not a difficult process. All you have to do is to eat carbohydrates, proteins, and fats in good balance.


My weight had been rising steadily until then, but within four months, I lost 10 kg!
And only fat fell off (measured by InBody).
Then, only more fat fell off, and within six months from the start, I was minus 12Kg!

I could not believe it. I felt like I was gaining weight every time I breathed air...

When I started the diet control, I wanted to know how my menopausal symptoms were changing, so I stopped all placenta injections and herbal medicines. The numerous menopausal symptoms disappeared and were gone within a week or so of starting the diet management! I was really incredibly happy. I felt like I was in a fog of blur and in a tunnel with no way out, but before I knew it, I felt clear and refreshed. Now I only have hot flashes once in a while, and I don't have any bloating, dizziness, fatigue, etc.

What makes me even happier is that I am able to wear clothes again that I could not wear before because my body size changed.


Only the fat is falling off rapidly, and I no longer suffer from menopausal symptoms. I realized that I had to take in the right amount of nutrients, and I learned the importance of taking in the right amount of nutrients once again.
What were the problems I used to have? In just four months, I have lost only 10 kg of fat, and I can eat a full meal. In fact, in the beginning, it was so hard for me to eat. My colleagues at work said, 'That's the size of a junior high school boy's lunch box! 'lol.


You must be wondering what and how much I was eating.
I will write about it later.

この記事の表紙画像はDarwin LaganzonによるPixabayからの画像をお借りしました。
ありがとうございます。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?