見出し画像

さて、Noteをはじめてみた!

2021年は私にとってなんだかスタートにとってもいい年らしい・・・とNoteのとある記事を見ました。

運命数9で個人年数5。 運気の停滞期から一転します。嬉しいこと、楽しいことが1年を通して期待できるでしょう。ポジティブな出来事が期待できます。

と、基本占いはあまりよくわ分からないけど、でもきっと新しいきっかけの年になるんだなっていうのはぼんやり。

ここ最近、いろんな出来事と出会いがあって、本を読むようになりました。今まで活字から遠ざかってきたけど、読み始めたら「私、本好きかも」って意外な発見ですね。

なんと、今年に入ってから通算20冊以上は読んでることに気がついた!えらいぞ私。ということで、アウトプットするためにも読んだ本のサマリーと感想も備忘録していこうかなと思います。

さて、最近起きている出来事・・・

長らく同じところにお勤めしていると、いろいろ見えなくなっちゃいますよね。そこで、2021年のゴールデンウィークの外出控えましょう期間を活用して、自分の8年間をきっちり振り返りをしました!

しかも、なんと英語で!

がんばりました。私もがんばったけど、この数年間、英語の学びにアップダウンのあるサボリ魔の私を諦めずに鍛えてくれた、先生という名の友人に心から感謝です!根気よく付き合ってくれています。

とはいえ、AからBレベルになんとか足を突っ込みだした私。
英語でも書いていこうと、2021年意を決しました!

英語の学び時間
スーパーレベルになるにはどのぐらい必要か?
Aコース 毎日8〜10時間 約3年 留学きっちり英語!
Bコース 毎日1〜2時間 約30年 コツコツ勤勉!
鶴亀コース 毎週末だけ1〜2時間 200年 そんなに長生きできない!

えーこんなに違うの!とびっくりな動画を見せてもらいました・・・
鶴亀コースは、笑っちゃいました。そりゃ上達するわけないわ 私。

自分をあえて追い込んで向上させてみようプログラム!
The 習慣化

あんまり長いと英語にできないので、今日はこの辺で
そして、英語のFeedbackをぜひお寄せください!

I saw an article about my fortune in 2021. So, this year might be good luck for me!

The fortune number of 9 and the individuality number of 5.
It would change from the stagnation period to good luck. Would get have a great experience and enjoy this year. I will become positive things.

I'm not able to understand clearly but the good luck will come to me. I hope so that.

I had met some things and I had had a good experience for reading books. I kept away the reading book but I'm reading many books in this year. I'm surprised that I found my new habit. I would like to do output my summaries of books and get a knowledge from output on the here as much as possible.

I reviewed about my experience on my job for 8 years while I was in Japanese holiday. *GW
Guess what! I reviewed in English. It was super effective to me. My English teacher has never give up me and always his support is biggest to me. I appreciate him always.
My level is B1. I want to start the Blog Japanese and English in 2021.

Leaning time in English
How long time you need super in English speaker? 
A: 8 or 9 hours every day for 3 years. The abroad about 3-4 years.
B: 1 or 2 hours every day for 30 years. It is very important "the habit"
The crane and tortoise: 1 or 2 hours every weekend for 200 years. I can't still alive. 

I was surprised about that. It's tell me what do you need. I'm going to try improvement my English ability on the Blog!

Have a great day! See you soon.

この記事が参加している募集

#習慣にしていること

130,873件

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?