見出し画像

The missing piece by Shel Silverstein

I was at my sister's house the other day, and found a book "The missing piece" in her bookshelf. I told her that the person who gave the book to her must feel that SHE is his/her missing piece. Then she started to laugh so hard, because I was actually the one who gave it as a present on her birthday!

本をプレゼントすることは、
その本に込められた(あるいは自分が込めた)メッセージを
受けとってもらうことだと思う。
先日、姉の本棚に"ぼくを探しに"という本を見つけました。直感的に、彼女が自分で買う類の本ではない気がしたので「誰からのプレゼント?」って聞いたらすんごい笑われました。まさかその本人が自分だったとは。笑

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?