見出し画像

Formula1 MSC Cruises Japanese Grand Prix in 鈴鹿サーキット

4/7 (日) 父と一緒にF1決勝レースを観戦しました!

6:00〜7:30
父の運転で現地に向かいました。道はそこまで混んでいなくて、予想より早く着きました。車内で朝食を済ませ8:00頃ゲートに向かいました。

電子チケット
当日のタイムスケジュール

各ブロックの入口でフラッグを受け取ります。この入口を出入りする度にチケット確認があって少し面倒でした (^_^ ;

座席を確認したあとグッズ売り場に行きました。グッズは鈴鹿サーキット自体のグッズも含めた総合ショップとチームごとの売り場がありました。RedBullのかわいいテディベアを購入しました。

¥1,540
トークショー
海外メディアもいました 📸

12:00~ パレード開始

Oracle Red Bull Racing と Visa Cash App RB Formula One Team は個人で周回、その他のチームの選手は大型車でまとめて周回という感じでした!

Oracle Red Bull Racing / Sergio Perez 選手
Visa Cash App RB Formula One Team / Daniel Ricciardo 選手

14:00~ Final Race (53laps) 開始!

The starting grid は下記の通り ↓

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team / George Russell 選手
BWT Alpine F1 Team / Esteban Ocon 選手
Visa Cash App RB Formula One Team / Yuki Tsunoda 選手
Stake F1 Team Kick Sauber / Valtteri Bottas 選手
McLaren Formula 1 Team / Oscar Piastri 選手
McLaren Formula 1 Team / Lando Norris 選手
Scuderia Ferrari / Charles Leclerc 選手
Scuderia Ferrari / Carlos Sainz  選手

お疲れ様でした👏 追い抜いた瞬間 会場が盛り上がって楽しかったです✨

結果 ↓


4/3
JRゲートタワーで開催されていたPRイベントにも行ってきました!

観戦チケット提示で缶バッジとステッカーがもらえました!


【チームや選手個人のインスタ投稿まとめ】

4/2
4/8
Rajmux Racing on Instagram: "When in Japan. 😎😎 As the F1 season accelerates, the excitement is palpable, especially when legends like @lewishamilton gear up for their favorite races 🏁. From the historic tracks of #Silverstone to the thrilling turns of #Monaco, each circuit brings its own unique challenges and thrills. The roar of the engines, the cheer of the crowds, and the sheer speed make every race a spectacle to behold. Teams like #Mercedes, #Ferrari, and #RedBullRacing push the limits of innovation, while drivers such as #MaxVerstappen and #CharlesLeclerc showcase their incredible talent. The global journey of F1 takes us from the night lights of #Singapore to the desert heat of #Bahrain, with each destination adding its own flavor to the championship 🌍. Cities like #Melbourne and #Austin buzz with F1 fever, as companies like #Pirelli and #McLaren contribute to the sport’s legacy. It’s not just about the race; it’s a celebration of speed, skill, and the relentless pursuit of victory 🏆. So, let’s buckle up and enjoy the ride with #LewisHamilton and the rest of the F1 family! Representing the spirit of racing, Rajmux.com offers an exclusive range of sports merchandise that captures the essence of speed and style. Gear up with our collection and embody the passion of the tracks! 🏎️💨" 1,604 likes, 5 comments - rajmux on May 7, 2024: "When in Jap www.instagram.com


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?