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T きっかけは、Helen。 - Helen was the catalyst.

English below.

イギリス人のHelenとの出会いが、「ファッション好きのわたし」から、「地球環境を思いやるわたし」へとライフスタイルを、生き方の価値観を180°変えた。

ヴィーガンの彼女とは、イギリスと日本の違い、人間関係の悩み、お互いの思想、おいしいヴィーガンレシピなどフリートークをする仲だ。

英語の先生だけど、友だちでもありそれ以上な会話をしてきた。

映画「ザ・トゥルー・コスト ファストファッション 真の代償」は、彼女からの勧めだ。

家畜と呼ばれるアニマルにも、人間と同じように感情があることも教えてくれた。

それまで考えたこともないことばかりだった。

彼女の良いところは、ヴィーガンやアニマルライツなど個人の価値観を絶対に押しつけてこないこと。

価値観が異なっていても「尊重する」。
人としての “やさしさ” まで学んだように思う。

そんな背景もあって、わたし自身出産を経てみたら、”こどもの未来” を自然に考えるようになっていた。

「こどもたちが大人になるころ、さらに危険な暑さになるのでは?」というぼんやりとした危機感。

「これからを生きるこどもたちの未来が明るくないと困る。だけど、日常を彩る服も楽しみたい!」


ハサミでカットするとTシャツへとカタチを変えるロンパース、身長計へと早変わりするギフトボックスなど、実用的なのに楽しめるアイテムのアイデアが次から次へと浮かぶ。

こどもも大人も楽しめるデザインや仕掛けによって、赤ちゃんの成長に寄り添いながら、未来と地球環境を思いやる “きっかけ” となるブランドを目指している。

Helen のように人を尊重して、楽しい身近なエコアクションを届けていきたい。

メイン画像:
赤毛の Helen にそっくりな古着屋スタッフと、横たわるねこ in London

最後に、池 辰彦さんの note をご紹介。
この中には、ビジネスのヒントが星の数ほど散りばめられている。


いつか池 辰彦さんの記事に取り上げられることを目標に、”やさしさ” 生まれのビジネスを展開させていく。

Meet different, Find #Trigger .

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Meeting Helen, a vegan English teacher, completely transformed my lifestyle and values from being a fashion enthusiast to someone who cares deeply about the environment. We discuss the differences between England and Japan, personal relationships, our beliefs, and share delicious vegan recipes. She recommended the documentary "The True Cost: The Price of Fast Fashion," which opened my eyes to the emotions animals experience, something I had never thought about before. What I appreciate most about Helen is that she never imposes her vegan or animal rights beliefs on others; she respects different values. I feel like I've learned kindness as a person through her.

This background, coupled with becoming a parent, made me naturally start thinking about the future of our children and the planet. I had a vague sense of concern about the increasing danger of heat when our children grow up. I thought, "The future of children who will live from now on must be bright, but I also want to enjoy clothes that color our daily lives!"

Ideas for practical yet enjoyable items started popping up, like rompers that transform into T-shirts when cut with scissors and gift boxes that quickly become height charts.

My goal is to create a brand that embraces the growth of babies while considering the future and the environment, all through designs and features that both children and adults can enjoy.

I want to respect people like Helen and deliver enjoyable eco-actions to everyone.

Main image: A vintage shop staff member resembling red-haired Helen, along with a lying cat in London.

Lastly, I'd like to introduce an article by Tatsuhiko Ike. It's full of business insights.

My goal is to develop a business born from kindness and aim to be featured in Tatsuhiko Ike's articles someday.

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