人間の性格は生まれながらの部分がおっきいと思う理由

生まれてくる時の記憶ある?って質問をいただきました。
いやーーーー、それが、残念ながらそこは覚えてないんです。思い出のとっかかりになるものがないというか。。。
病院が懐かしいって言う感覚はあったんですけど。

ただ、ちっちゃい時の事を思い出そうとして出てくる記憶の中に、お母さんと思い出答え合わせみたいな事をしてて発覚した
ちょっと変なのがあるので、その話を。

その時うちの一家はお父さんの実家、うちはお母さんの隣にいて、お父さんがやってる事を見ていました。
お父さんが、まだハイハイできないぐらいのお兄ちゃんを手の上に立たせるようにバランスを取って、

”おおおおまーくん立った!まーくん立ってるでー!”

とか言って遊んでて、
うちの隣でお母さんは

”危ないしやめてー…”

みたいな事を言ってたし、お父さんのお母さん、うちのおばあちゃんは

”危ないき、そんなんせられん!”

とか言ってました。でもうちはお母さんの隣でそれを見ながら
”うちもそれやってほしいーー!!”
って思ってました。

実際、3、4歳ぐらいの時に ”たかいたかい” にハマった時があって、お父さんにめっちゃやってもらってました。子供特有のエンドレスのやつ。
その前にも何回かあった通り、その時もお父さんが疲れて
”もーーーーーあかん、疲れたし今日は終わりー”
ってなったんですけど、ちょっと前に思い出してたその時の野望、”アレをやって欲しい!” ってねだったんです。
すぐには理解してもらえへんくて、うち的には
”こないだやってたのにもう忘れたん?” と、思いながら一生懸命何をやってほしいか伝えて、伝わりました。でもお父さん、

”この手の上に乗るの??それはちょっと無理やわー”
”何で?”
”おっきすぎるもん。赤ちゃんみたいにちっちゃかったらできるかもしれんけど…”
“….”

で、自分の体をあらためて確認してみました。

確かに自分の体が、自分が覚えてる図の中のお兄ちゃんより遥かに大きくなってて、自分は立って歩いてる。しまった、もっと早くに言うべきやった。。。

って、また次の機会に(来生?笑)、ぐらいの感覚で残念がってました。

…. っていう話を、大学ぐらいになってからお母さんに "お父さんこんな事もしてたよな" って話したら

”してたかもしれんけど、お兄さんが赤ちゃんの時ってゆりはまだお腹の中にもおらん…”

ええええええええええええええええええ確かにーーーーーーーーー。
お兄ちゃんはうちの4学年上なんです。

でもあの記憶は確実に今の人生の過去延長線上にあって、お風呂に入れてもらってたりおむつ変えられてたり喧嘩の時の変なクセとか誕生日毎の感覚の変化とかと同じように、今の性格と同じようにそこにある頑固な自分の気持ちを覚えてるんです。

私は誰かの手の平の上に乗りたくて生まれてきたのか…?….ありえる笑。だから私は今サーカスをやっているんでしょう笑。

という事で、地球時間軸で言うと生まれてくる瞬間よりも4年ぐらい前のエピソードでした。


Why I think that our personalities are already as they are before we are born.
I got a question. “Do you remember the moment when you were born?”
I’m sorry but I don’t remember it. I tried sometimes but maybe because it was not so hard for me to go through that moment lol. I remember that I felt “I have been here before” when I went a hospital tho.

However, I remember something weird.

At the time I was at my grandma(papa’s mom)’s house with my family, next to my mom.
Dad was holding my older brother standing on his hand ( dad took balance )

“Woooow you stand by yourself my boy!!”

But my mom was like

“Don’t do that…”

And dad’s mama(my grandma) told him

“Stop it! It’s too dangerous !”

But me, “I want!!”

So once I had asked my dad to do that when I was 3-4 years old.
At the period, I liked dad lifting me up. One day, after he got tired I asked him.
But he said

“You? On my hand?? Noooo it’s impossible !”
“Why?”
“You are too big!”
“….”

And I realized that it was too late to ask. My brother couldn’t even stand in my memory but I could walk at that time.
And I was like “ok…so next time…” lol.


Then…. I told my mom about this story, like, “ he did this, right?” she said
“Yeah, maybe. But when your brother was a baby, you even have not been born…”

wwwwwwwwhat. Oh yeah. My brother is 4 years older than me.
But same as I remember how I felt when I was drinking breast milk, I wore diaper , I didn’t like a deeper spoon, I remember how I felt when I saw them at the house.

So, was I born to stand on someone’s hand? … possibly lol. That’s why I work for circus now.

So that’s all the story about 4 years before I was born.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?