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定期試験。

 まだまだ寒い日が続きますが、みなさんいかがお過ごしでしょうか。私は毎日毛布と闘いながら出勤しています。

 今日から試験期間に入りました。あの方の影響でオンラインで対応してくださいとのお達しがあったのですが、試験の内容上対応が難しいので今回は対面で実施しました。しかし、今後のことを考えるとオンラインで実施できる方法も考えておかないといけないと思いました。

 私の試験は事前に試験問題を提示しており、持ち込みもありなのでその気になれば何らかの解答ができる試験になっています。なので、毎回なるべく最後まで問題と向き合うように伝えているのですが、やはり今回も途中で退出する学生がいました。また、別の学生は席にはついているのですが、ほとんど解答せずスマホをいじったり寝たりしていました。

 こんな姿を見るとついつい怒りの感情が沸いてきます。しかし、試験の監督をしながら、冷静になって彼らの存在について考えてみました。ビジネスの視点で考えるととてもいい客ではないのかと思います。なぜなら、私たちが提供するサービスをあまり受けないにも関わらず、料金だけはちゃんと納めてくれる。大学はサブスクなので、使えば使うほど大学の価値は低減していきます。具体的に言えば施設をたくさん使われる程、施設が損傷し老朽化して価値が下がるという発想です。つまり、大学にあまり来ず施設も利用せず、教員の知的サービスも必要ない学生が大学にとっては一番ありがたいお客さまになるのでしょう。

 その一方で、お金を払っている親の立場から考えるとサービスを利用しない学生はどのように映るのでしょうか。思わず今回の試験を受けている姿勢を動画で親に送りつけてやろうかと思ったりもしますが、結局具体的な行動に移さず、ただ試験時間が経つのを待ち続けました。しかし、本人たちには言いませんが、試験を受ける姿勢も評価対象と事前に通知してありますので、試験に向き合わない学生にはそれなりの評価をつけるつもりにしています。

 試験を受けているほとんどの学生がとても真剣でした。しかし、一部の不誠実な学生の態度が目について、私の感情を逆なでされるのは本当にイヤですね。そう思う度に自分はまだ修行が足りないと反省する毎日です。

 これから大学教員になる人には、どんなに逆なでされても常に冷静でいられる精神力を養ってほしいと思います。もし、それが無理な場合は、気軽に愚痴が言える存在が必要となるでしょう。

 (最近、モンスターハンターをやり始めた准教授でした。どんどん学生を狩ってやる!ヤバい、つい口に出てしまった。)
















 Periodic examination.


 It's still cold, but how is everyone? I go to work fighting with blankets every day.

 The exam period started today. Due to his influence, we were asked to respond online, but because of the content of the exam, it was difficult to respond, so we did it face to face this time. However, when I think about the future, I think I have to think about how to do it online.

 In my exam, I present the exam questions in advance, and there are some questions to bring in, so if you feel like it, you can answer some questions. So I told them to face the problem to the end as much as possible every time, but there was a student who left in the middle this time as well. Another student was sitting in his seat, but he was fiddling with his smartphone and sleeping with few answers.

 I can't help but feel angry when I see him like this. But as I supervised the exam, I calmed down and thought about their existence. I think they are very good customers from a business point of view. Because even though they don't receive much of the service we provide, they pay for it. Universities are subs, so the more you use them, the less valuable they are. Specifically, the idea is that the more facilities are used, the more damaged and aged the facilities become and the less valuable they become. In other words, students who do not come to universities often, do not use facilities, and do not need the intellectual services of teachers will be the most appreciated customers for universities.

 On the other hand, from the point of view of paying parents, what do students who do not use the services look like? I thought about sending a video of my attitude to my parents, but I didn't take any concrete action and just waited for the test time to pass. However, I will not tell the students themselves, but we have notified the students in advance of their attitude to take the test as an evaluation target, so we will give a certain level of evaluation to students who do not face the test.

 Most of the students taking the exam were very serious. But I really don't like the way some dishonest students get on my nerves about their eyes. Every time I feel that way, I reflect on my lack of training.

 I would like those who will become university teachers to develop the mental strength to always remain calm, no matter how much they are offended. If you can't do that, you need someone who can complain easily.

 (I was an associate professor who recently started Monster Hunter. I'll hunt more and more students! Oh, my God.)





 

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