見出し画像

Quarantine Diary 8/2/20

137日目。
昨日は夜寝るときに、「一緒に寝よう」と誘いに来てくれて、朝はもう元どおりでした。
いつもこんな感じでうちは喧嘩にならない。仲良くしたくて一緒にいる相手を責めることに意味を感じないというか興味がないし、機嫌はじぶんで直すしかないから。あ、意見は伝えるし話し合いはもちろんします。
それにしてもドライブって変な空気になりやすいんだな。
危険を伴うし、密室だし、自由が効かないし。
そういえば両親も運転中しょっちゅう言い合いしている。
わたしたちふたりのドライブをここからつくって行けばいい。

早朝に目が覚めて、オンラインでいろんな方とやり取りし、少し氣が軽くなっているのを感じる。満月まだ明けてないよね?

コーヒーを飲んで、アイロン、洗濯。
だいぶ気温は落ち着いたけれど、湿度が高い。雨になるのかな。

週末なのに仕事が飛んできて嫌な気持ちになる。それもじっと感じてみる。
自由を奪われている感じが嫌なのと、なぜか責められているような気になるのも嫌。これは、わたしのひとつのパターンになっている。
大元にあるのは、「わたしを尊重してほしい」だと思った。
まずじぶんがじぶんを尊重しよう、ということで、今の答えは、「やりたかったらやる、やりたくなかったら保留」です。
わたしの時間の使い方はわたしが決めるのだ。
そう思ったらさっとできた。
もちろん、きちんと話すことも必要だし、相手が自立できるように、整えることもできる。起こることはきっかけでしかないなぁ。

画像1

姪っ子がわたしのzineを読んでくれてるところ。叔父(夫)のページ。

Day 137. 
Last night, he came to ask me to come to bed. And we cuddled. In the morning, we were fine.
We don't fight. I don't understand the purpose of arguing or blaming your partner who you wish to get along with. And I believe you are the only one who can fix your mood. A grown up better has several methods to fix one's own  mood. I am open to talk or discuss.
Well, driving can be difficult. As I think back, my parents argued during driving all the time. 
We can build our driving from here.

Woke up early. Chatted my friends online. I felt the air is getting lighter.

Had coffee, did ironing and laundry. It was not that hot today, but humid.

I got some work even though it's weekend and I hate it.
I hate that I feel obligated and she blames me. And I hate that I feel that I don't have any freedom. This is always same. It's a pattern.

I know that what I want here is "respect." I want to be respected. 
So I don't respond if I don't feel like it. 
Because, it's my time. I am the one who decide how to use.
Then, I felt better, and finished it. 
I can also talk to her, and gave her tools so that she can do it by herself. I should not spoil her.

My niece is reading my zine! So cute.

LOVE, Yuko
♡♡♡



zineの制作やその他いろいろな表現、発信のために使わせていただきます。 自由な気持ちでこの世界を楽しんでいます。 ゆうこの庭に遊びにきていただければ嬉しいです!