ワンオペ育児とフルタイム英語教員の日々について

初めまして。
私は現在、大学生、高校生、小学4年生の3人の母です。私は20代の時、キャリアウーマンでした。結婚したら漠然と子育てに専念し、夫を支え、そんな生活を送っていくものと信じていました。ところが、人生は予期せぬ出来事の連続です。夫の起業、廃業を経て、なんと夫は県外に転職し家を離れてしまったのです。まさに子育てが最も大変な時にこんなことになるとは思ってもみませんでした。だから私は一念発起し、46歳で正規教員としてデビューすることになったのです。それはそれは、ハラハラドキドキの人生再スタートが始まりました。
私は高校2年生の担任を持つことになりました。クラスメート9人。
私が経験を積めるように準備された教員生活のスタートとなりました。

Nice to meet you. I am currently a mother of three, a university student, a high school student, and a 4th grade of junior high school. When I was in my 20s, I was a career woman. I vaguely believed that once I got married, I would focus on raising my children, supporting my husband, and leading such a life. However, life is a series of unexpected events. My husband started and closed his own business, and then, to my surprise, he moved out of the prefecture and moved away from home. I had no idea that this would happen at the very time when raising kids were most difficult. So I took a leap of faith and made my debut as a regular English teacher at the age of 46. That was the beginning of a thrilling restart of my life. I was assigned as a homeroom teacher for the second grade of high school. Nine classmates. It was the start of my teaching career that prepared me for my experience.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?