見出し画像

06_minimalism

Our 21-Day Journey into Minimalism
ミニマリストになるための僕らの21日間

前回までのあらすじ

ミニマリズム計画の1日目。まずはじめに「心から人生を変えようと決断する」こと。決断には頭で考える決断と感情で納得する決断の2種類がある。頭の中でやったほうがいいなと分かっていたけど、まだ心まではそうじゃなかったみたいだ。

Should vs. Must 「すべき」対「かならずする」

It’s like anything else you tell yourself…
自分に言い聞かせるように

I should change.
変わるべき。
I should stop wasting my money.
浪費をやめるべき。
I should work fewer hours.
より短い時間で仕事すべき。
I should get rid of all this junk.
このガラクタを取り除くべき。
I should eat healthier food.
もっと健康的な食べ物を食べるべき。
I should exercise.
運動すべき。
I should write more.
もっと書くべき。
I should read more.
もっと読むべき。
I should watch less TV.
テレビの時間を減らすべき。
I should, I should, I should.
すべき、すべき、すべき。

After a while, you end up shoulding all over yourself, which is an apt analogy because you really do feel like shit after you’ve put everything off for so long—after you’ve procrastinated over and over and over.
しばらくしたら、自分自身の中で「すべき」病をやめる。それは利口な類推法だ。なぜなら、すべてを長い時間引き延ばしたり、何度も何度もぐずぐずしたあとで本当にくだらない気持ちになるからだ。

Once you understand the necessity for change on an emotional level, you are able to turn your shoulds into musts. To accomplish this, we must begin to associate enough pain with our current circumstances and then equate immense pleasure with our new outcome. A mixture of enough pain combined with enough pleasure—this is how we change our shoulds into musts.
いったん感情的なレベルまで変化の必要性を理解したら、「すべき」から「かならずする」に変えられる。これを達成させるには、充分な痛みを現状と結びつけて考えはじめなきゃならない。そして、はかりしれない喜びを新しい結果と等しくしなければならない。充分な痛みと充分な喜びをミックスさせた混合物、これが「すべき」から「かならずする」に変える方法だ。

This is the pivotal point.
これは重要な点だ。
This is when you get leverage.
目標を達成するための力を得るときだ。
This is when you are compelled to take action.
強制的に行動を起こす時だ。
This is how you make a damn decision.
僕らが大きな決断を下す方法だ。

A decision is not a real decision until it is a must; it is not a real decision until you feel it on your nerve endings. Once your shoulds have turned into musts, only then you have made a real decision.
「かならずする」になるまでの決意は本当の決意とは言えない。神経の末端までそれを感じなければ本当の決意とは言えない。「すべき」を「かならずする」に変えたその時だけ、本当の決意をすることができたといえる。

I must change.
かならず変える。
I must stop wasting my money.
決して浪費しない。
I must work fewer hours.
かならずより短い時間で仕事する。
I must get rid of all this junk.
かならずすべてのこのガラクタを取り除く。
I must eat healthier food.
かならずもっと健康的な食べ物を食べる。
I must exercise.
かならず運動する。
I must write more.
かならずもっと書く。
I must read more.
かならずもっと読む。
I must watch less TV.
かならずテレビの時間を減らす。
I must, I must, I must!
かならずする、かならずする、かならずする。

Say your musts aloud. Do you feel how much more powerful the musts feel compared to your shoulds? The Should List is weak, passive, lethargic. The Must List is strong, vigorous, energetic. The musts are alive—you must take action!
大声であなたの「かならずする」ことを言おう。「すべき」とくらべて「かならずする」にどれだけの力があるか感じたかい? 「すべき」リストは弱く、受け身で無気力だ。「かならずする」リストは力強く、活気があり、エネルギッシュだ。「かならずする」ことは生き生きしている。さあ行動を起こそう。

Of course, this first day isn’t even about taking action (we’ll take action every day after today), and yet Day 1 is the most difficult. Today is the day you must decide things must change. You know, at least intellectually, you are not happy with how things are in your life. But you can’t have it both ways: you can’t want it to be one way, when your actions are the other way; if your actions are not congruent with your desires, then you will never feel happy, never feel fulfilled, never feel content.
もちろんこの1日目は行動を起こすことはしない。(今日以降毎日行動を起こすことになるだろう)しかし、1日目はもっとも難しい。今日は変えなければならないことを決めなければならない日。知ってのとおり、少なくとも理知的には、あなたの人生がどうあるかに満足してない。けど、両方の方法を取ることはできない。一方の方法を選べば、あなたはもう一方の方法を選ぶことはできない。行動があなたの願いと一致しないなら、幸せと感じないだろうし、満たされないだろうし、中身がないように感じるだろう。

Take a look at your Must List. Put that list somewhere you will see frequently. Now stop everything you are doing and make a damn decision: make the decision to change your life—to live the life you want to live. Don’t just think about the change intellectually, feel it in your gut. (By the way, you can read our Must List when you get to Day 2.)
あなたの「かならずする」リストをちょっと見てみよう。しばしば見ることになるだろうそのリストをおいて。今しているすべてのことをやめて決断をしよう。あなたの人生を変える決断をしよう。あなたが生きたいと思う人生を生きよう。頭でその変化について考えるのだけはよそう。腹の内にそれを感じよう。(ちなみに2日目に行ったら、ぼくらの「かならずする」リストが読めるよ)

Today is the best day of your life, because today is the day everything changes: Today is the day your shoulds turn into musts. Today is the day you decide to take action. Today is the first day of the rest of your new, simplified life.
今日はあなたの人生の最高の日だ。なぜなら今日はすべてが変わる日だからだ。つまり、「すべき」ことから「かならずする」ことに変わった日であり、行動を起こすと決めた日であり、新しい、満ち足りた残りの人生の最初の日だからだ。

(つづく)


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?