見出し画像

240725 フェルナンデスの思い出

フェルナンデス

布袋、BUCK-TICK、今井モデル
まで連想デキた諸兄は
きっと僕と同年代

四角いアルファベットのロゴ
ネックまで黒塗りのギター
白い枠(バインディング)が有って
何とも云えぬ質感に
憧れたのを憶えています

全く接点は無いんです
憧れただけで買う金も無く
遠目に見ながら
samick
だったかな…
あーコレだ
三益楽器
そうか韓国のブランドだったか

ココのディンキー
コンコルドヘッド
SSHが僕の始まりだったなぁ

あ、イケる
と想ったのがNo New York
な僕だから
フェルナンデスには
並々ならぬ憧れ
有りましたね~
(o´▽`o)

P-PROJECTなるブランド
も有ったよなぁ

同じはイヤ
と言う中二病も発症シてたから
P-PROJECTは程良かったよなぁ
コレも手が出なかったんだ

買えないって大事だよな
強烈に憶えているものなぁ


240725 Memories of Fernandes

Fernandes

Hotei, BUCK-TICK, Imai Model
If you can associate with these models, you must be the same age as me!

Square alphabet logo
Guitar painted black to the neck
with white binding
I remember longing for the indescribable texture
I remember admiring it.

I had no connection to it.
I just admired it, but I didn't have the money to buy it.
I was just looking at it from a distance.
samick
I think it was...
Oh, this is it.
Samick Musical Instruments
I see... Korean brand...

Dinky from Coco's.
Concorde Head
SSH was my beginning.

I thought "Oh, it's good!
I'm a No New York guy, so I thought
I had an extraordinary longing for Fernandes.
(I was very much interested in the)

There was also a brand called P-PROJECT, wasn't there?

I didn't want to be the same.
I was developing a middle-aged disease called "I don't want to be the same as the others".
P-Project was just right for me.
I couldn't afford this one either.

It's important not to buy something you can't afford.
I remember it so well.

by DeepL

ここから先は

687字
この記事のみ ¥ 200

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?