見出し画像

Count On Me / Bruno Mars

 こんばんは😌

 今日ご紹介する曲はBruno Marsの
 Count On Meです。

 この曲は
 「困った時はいつでも助け合う
  親友に向けた歌」

   だと解釈しています。


If you ever find yourself stuck in the middle of the sea,
もし君が広い海の真ん中で行き先を見失ってたら

I'll sail the world to find you
世界中を航海して君を見つけに行くよ

If you ever find yourself lost in the dark and you can't see,
もし君が真っ暗闇の中、迷子になっていて何も見えない状態だったら

I'll be the light to guide you
君を導く光になるよ

Find out what we're made of
僕たちがどんな関係なのかが分かるよ

When we are called to help our friends in need
助けを必要としてる友達に呼ばれた時にね

⭐︎サビ
You can count on me like 1 2 3
I'll be there
1、2、3って数えるようにもっと僕に頼っていいよ。そしたらすぐに駆けつけるから

And I know when I need it I can count on you like 4 3 2
逆に僕が君のこと必要になったら4、3、2って数えたら

And you'll be there
すぐに君が来てくれるって分かってる

Cause that's what friends are supposed to do, oh yeah
それが友達同士支え合うってことだからね

Wooooh, Wooooh
yeah Yeah

If you toss and you turn and you just can't fall asleep
何度寝返りをしてもなかなか寝付けない時は

I'll sing a song beside you
君のそばにいて歌ってあげるよ

And if you ever forget how much you really mean to me
君が僕にとってどれほど大切な存在なのか忘れちゃいそうなら

Everyday I will remind you
僕が毎日君にそのことを思い出させてあげるよ

Ohh
Find out what we're made of
僕たちがどんな関係なのかが分かるよ

When we are called to help our friends in need
助けを必要としてる友達に呼ばれた時にね

⭐︎繰り返し

You'll always have my shoulder when you cry
泣きたいときはいつでも肩を貸すよ

I'll never let go Never say goodbye
遠くにもいかないし、ばいばいなんて絶対言わない

⭐︎繰り返し

you can count on me cos' I can count on you
僕も頼りにしてるから君も頼っていいんだよ


 いつでもお互い支え合える友達がいる
 って本当に素敵なことですよね。

 私は地元を離れ、一人暮らしを経験して、
 地元の友達や家族にすぐ会えていた環境の
 ありがたみをとても感じました。

 距離が離れてしまい、定期的に会えなく
 なってしまっても、困った時や悩んだ時
 相談し合える友達がいることって
 本当に幸せですよね。

Have a good night♪

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?