見出し画像

ファイザー社のワクチンの臨床試験に参加した12才の女の子が瀕死になる

 ツイッターでも取り上げたのだが、米国において、ファイザー社のワクチンの臨床試験に参加した人の体験談がワンアメリカニュースで報道された。


 まだニュースを見ていない人は、とりあえず、見ておこう。

(1)この部分は前置き



(2)


(3)


(4)


 米国の上院議員Ron Johnson氏は、ファイザー社等のコロナワクチンの副作用を懸念して、6月28日に記者会見を開催し、ワクチンの副作用を訴えても医療現場で無視され続けてきた人々に、自らの体験を語る場を提供した。Maddieさんが語ったのはこの会見の場である。Maddieさんのケースはほんの一例にすぎない。

画像1




 後日、Maddieさんの母親は、FoxニュースのTucker Carlson氏に現在の状況を語った。


 Maddieさんの母親によると、Maddieさんはまだ食べ物を消化することができず、栄養をとるためにチューブをつけている。副作用が発生している理由は不明で、医師もその理由を調べようとしない。バイデン政権や、製薬会社は、話を聞いてくれない。

総括:

 ワクチンの接種後にのような深刻な健康上の問題(副作用)が発生していても、被害者の訴える内容が聞かれることはなく、副作用になった原因を突き止められることもなく、ワクチンは健康上の問題と無関係とされる。その一方で、ワクチンの治験の結果として、安全性に問題無しという評価がなされてしまう。

 そして、その治験結果が日本の厚生労働省に報告され、そのまま安全性に問題無しと国民に宣伝されてしまっている状況だ。

画像2

画像3



 日本国内ではごく少人数が参加した形ばかりの治験しか行われず、安全性が確認できるとはいいがたい結果だった。


 なお、この会見では、Maddieさんだけでなくワクチンの副作用に苦しめられた他の人達からも体験談が語られた。

 最後にもう一人の体験者Kristi Dobbsさんの分の映像を紹介し、その英文のスクリプトと日本語訳を載せておこう(Maddieさんのニュースでカットされていた部分も含む)。量が多いので日本語訳はDeepLに頼ったが、少し修正しておいた。完全ではない(多少微妙なところがある)が、大体の内容は理解できるだろう。


Kristi Dobbsさんの体験談

 私は妻であり、4人の子供の母親であり、過去17年間、歯科衛生士として働いてきました。このような仕事に就いて以来、私は常に科学とワクチンを支持してきました。ワクチン接種前の私は、健康で活発な39歳でした。 アウトドアな活動、旅行、家族との工作などを楽しんでいました。また、とても忙しい小児歯科医院での仕事も大切にしていました。 ワクチン接種前には薬も飲んでいませんでしたし、コロナに感染したこともありませんし、そのことを証明するための検査も受けていました。

 1月に私の人生は大きく変わりました。ワクチンを打った直後、腕にピリピリとした変な感覚がありました。すぐに動悸がして、気絶しそうな感覚に襲われました。よく脳卒中にならなかったものだと思うほど、体調が悪く、血圧の数値も高かったです。 それが何であったかは言えませんが、私は、衛生士として大人の患者さんの治療前に血圧を測っています。あまりにも血圧が高かったので、その瞬間は自分に何かが起こっているのではないかと怖くなりました。最終的には安定しました。15分間、さらに、追加して30分間経過観察されましたが、安定していたのでそのまま帰宅しました。

 家に帰ると、少しだけ、めまいがしました。その後、2,3日は頭痛がして、気分が悪い感じがしました。 全ての症状は、ワクチン接種の参加のために受け入れていたもののようでした。でも、3日後には症状が悪化し、加速しました。

 肩甲骨のあたりにナイフで刺すような鋭い痛みがあり、その痛みは断続的に続いきました。 全身にピリピリとした痛みとしびれがありました。両腕にも痛みが走り、動悸も続いていました。内臓が震えていました。内臓の震えをどうにか説明するとしたら、小さな電気ショックが体の中を走り、振動する椅子に釘付けになっているような感じで、全く止まらないとしかいいようがありません。 私は手が震えているので、再び衛生士として働けるかどうか不安になりました。Sherylさんと同じように、パーキンソン病に加えて今後何らかの神経系の問題を抱えるのではないかと心配しています。多発性硬化症(MS)の可能性は除外されましたが、私に何かあるとは告げられていません。私に無いものを告げられる可能性があります。

 リンパ節の腫れ、意識混濁があります。この意識混濁はとてもひどく、誰かと会話をしていても分からなくなってしまい、その会話に戻れなくなります。  リンパ節が腫れ、筋力が低下し、原因不明の皮膚の発疹があります。

 痙攣や夜間の発作もありました。私は、夜中に発作を起こして6才の娘に私を起こしてもらわなくてはなりませんでした。 親のためにそんなことをしなければならなくなる6才の子供はいません。 また、血液が厚く凝固して重い月経周期の問題があります。私はとても怖くなり、まさに、次の日に目覚めることができなくなるように思えたので、家族のために遺書と死亡記事を準備しました。


 私は自分の症状を VSAFE、VAERS、CDC、FDA、ファイザーにも報告しましたし、2つの有名な研究機関にも情報を送りましたし、有名な大学にも連絡を取りました。私はこの問題に5ヶ月間取り組んできました。 この5ヶ月間、重度の神経症状に悩まされ続けています。  毎日、映画「恋はデジャ・ブ」に閉じ込められているような気分です。

 翌朝起きれば良くなっているだろうと祈りながら眠りにつきますが、良くはなりません。私は、人生の中で誰もが経験しなければならない以上の数の検査を受けました。X線検査、血液検査、MRI、CTスキャン、超音波検査、脳波検査などを受けました。今日、医療現場はまだ混乱した状態で、私の健康を回復することができません。私は自分の将来が怖くて怖くてたまりません。 

 それでも、私は希望を持っています。だからこそ、私は今日ここで声を上げたのです。みなさん、これは簡単なことではありません。でも、私たちの状況が研究され、調査されることを願っています。私が望むのは、我々が解決策と健康への道を見つけられることです。1月17日に戻ってこのような経験をしないで済むなら、私は私の全財産を投げ出しても構いません。苦しんでいる人もいますし、ワクチンがまだ展開中なので、これから私たちの後に続く人もいます。私たちが前に出て話すことで恩恵を受ける人もいるでしょう。私たちはもう十分に苦しみました。今日、皆さんが与えてくれたこの時間は、私たちにふさわしいものだと思っています。みなさんが時間を割いてここに来てくれたことにとても感謝していますが、私たちは今日皆さんに見て頂くのに値します。そして、私たちの話を聞いて頂いている人たちに私たちのことを信じてもらう必要があります。これが最大の問題です。私たちはただ、私たちの話が本当のことだと皆さんに信じてもらいたいのです。私たちは本物のアメリカ人であり、本当に副作用を経験している人間達です。  今日、私たちのことを信じて頂ければそれを感謝します。

Maddieさん(Maddieさんの母親)の体験談

 まず、感謝の気持ちを述べさせて頂きます。ジョンソン上院議員には、Maddieの話をする機会を与えていただき、皆さんには、快く話を聞いて頂けます。私にとって話をすることは簡単なことではありませんし、とても感情的になっていることは明らかですので、自分を見失わないように自分が書いたものを読んでみます。

 私の名前はStephanie、こちらは娘のMaddie、私たちはオハイオ州に住んでいます。1月20日、Maddieはファイザー社のコロナワクチンの2回目の接種を受けました。12才~15才を対象とした臨床試験の参加者でした。私たちの子供は3人ともボランティアで参加しました。この臨床試験に参加することで、私たちは普通の生活に戻れると楽しみにしていました。

 私の夫は医療関係の仕事をしており、私は電気工学の学位を持っています。私たちはワクチンと科学を支持しています。だからこそ、Maddieと2人のお兄ちゃんが治験のボランティアに参加することに同意したのです。Maddieはワクチンの2回目の投与を受ける前は、成績も優秀で友達もたくさんいる健康な12才でした。彼女にはよい人生がありました。元気な子でした。今でもMaddieには沢山の友達がいますが、Maddieは現在のこのような状態ではありませんでした。


 2回目のワクチン接種を受けたMaddieはすぐに接種部位に痛みを感じ、その後24時間に渡ってかけて激しい腹痛と胸痛みを発症しました。その胸の痛みを彼女は次のように表現しました。「心臓が首から引き剥がされるような感じ。」 彼女は、首と背骨に痛みを伴う電気ショックを受けたたため、猫背で歩かざるを得ませんでした。手足の指には激痛が走り、触ると白くなって冷たくなりました。浮腫んでいたので、治験担当の看護師に指示された通り、夫がすぐに救急治療室に連れて行きました。腎機能の確認のために血液が採取され、検査が行われました。虫垂炎の検査もしましたが、虫垂炎ではなかったので、薬を点滴して帰宅しました。彼女が行った小児病院の緊急治療室の退院書類には、診断名として「ワクチンの副作用」と書かれていました。  カルテにワクチンの副作用と書かれたのはこのときだけだったと思いますが、確かにそこにはそう書かれていました。

 それから2ヶ月半の間に、彼女の腹筋と神経の痛みは耐え難いものになりました。彼女には、別の症状も出てきました。胃不全麻痺、吐き気や嘔吐、血圧や心拍数の乱れ、記憶力の低下、言葉の混乱、意識混濁、頭痛、めまい、失神(転んで頭を打った)、そして痙攣などの症状が出てきました。言葉障害、運動障害を発症しました。腰から下の感覚が失われ、筋力が低下し、視力が大きく低下し、尿閉と膀胱のコントロールができなくなり、月経周期がひどく不規則で重くなり、最終的には栄養を取るために経鼻胃管(NGチューブ)を入れなければなりませんでした。これらの症状は現在も続いていますが、日によっては悪化することもあります。 私たちにとっての最大の苦難は、彼女の医師が別の診断を検討し始めたことでした。といっても、彼女はその前には診断を下されていなかったので、それが最初の診断でした。他の人たちと同じように、彼女もたくさんの検査を受けましたが、他の人たちほど多くの検査を受けたわけではありませんでした。彼女は子供なのです。なぜ、彼女にはすべての検査をしなかったのだろうか? 彼らには原因が何か分からなかったのです。それで、ある医師が彼女に「機能的神経障害」というレッテルを貼り、それは不安のせいだと言ったのです。これは、私たちには重要なことです。 彼女は不安を感じていないので、私たちは同意しませんでした。 彼女を見てください。13才の子供が不安や精神的な問題を抱えていてるなら、落ち着いてここに座っていられるでしょうか?一度は精神病院に入院させようとしたこともありました。そこで、私たちは別の医学的な意見を求めましたが、その意見の中にはこのグループからのものもありました。

 6月には、私は彼女の神経科医と、Maddieのような副作用について研究している別の医師とを結びつけました。最終的には、脳のMRI、MRV、そして多くの追加の血液検査が行われました。それには5ヶ月かかりました。この5ヶ月の間に、マディは9回救急治療室に入り、3回入院して、合計2ヶ月間入院しました。

 私が聞きたいのは、Maddieはファイザーの治験にボランティアで参加したのに、他の人がこんな目に遭わなくて済むように、なぜ彼女を調査してこの現象の原因を突き止めようとしないのかということです。そのようなことをせずに、彼女の問題は精神的なものだと言うだけなのです。 精神的に参っているとしたら、それは私です。だから今日も、娘のMaddieを助けるための親としての旅は続いています。私たちが望んでいるのは、Maddieの姿を見てもらい、話を聞いてもらい、信じてもらうことです。なぜなら、彼女はこれまでそうしてもらえなかったからです。そして、彼女が元に戻れるように、必要なケアを受けさせたいのです。なぜ彼女は元に戻らないのでしょうか?  彼女は以前は全く問題なかった。 彼女は正しいことをして、みんなを助けようとしているのに、みんなは彼女を助けてくれない。

I am a wife and a mother of four children and I have as a dental hygienist for the last 17 years and since being in such a career I have always been pro science and pro vaccination.  Before my vaccination, I was a healthy and active 39 year old.  I enjoyed activities outside, traveling, and crafting with my family. I also cherished my work in a very busy pediatric dental office.  I was not taking any medications prior to the vaccine and I have never had a COVID infection and I have been tested proof.

In January, my life changed drastically.

Immediately after the injection, I felt an odd tingling-type dripping sensation in my arm.  I had immediate heart palpitations and a feeling as if I was going to pass out.  I’m so sick and my blood pressure reading was so high that I don’t know how I didn’t have a stroke.  I cannot quote what it was, but as a hygienist I take blood pressure readings on my patients before I treat them, my adult patients, and it was so high that I was scared in that moment that something was happening to me.  I did eventually stabilize.  They monitored me for the 15 minutes and then an extra 30 minutes after, and I did stabilize so they went on ahead and sent me home.

When I got home I felt a little, you know, woozy, a little dizzy.  The next couple of days I just had a headache and just kind of that feeling of unwell.  All of the things that I had signed up for to get the vaccine, but it was three days later that my symptoms increased and accelerated.

I had a sharp stabbing pain in my scapula area that was just this intermittent, like a knife-stabbing pain.  I had tingling and numbness throughout my body.  It ran down both my arms.  I also still had the heart palpitations.  I had these internal vibrations, and the only way I can explain the internal vibrations is it feels like you have this little electric shock running through your body, like you’re stuck in a vibrating chair, like glued into it and it never stops.  I have tremors in my hands, which has made me leery if I’ll ever be able to practice as a hygienist again.  And like Sheryl, I am so fearful that I may have some sort of neurological issue after this with Parkinson’s; they have ruled out MS, but again they have not told me that I have anything.  They can tell me what I don’t have.  I have swollen lymph nodes, brain fog, I had brain fog so extreme that I would be having a conversation with someone and I would black out, try to come back to that conversation and nothing was there.  Swollen lymph nodes, muscle weakness, unexplained skin rashes.

I had convulsions and nighttime seizures.  I had to have my six-year-old daughter wake me up from a fit in the middle of the night.  No six-year-old should have to do that for their parent.  I have also experienced thick clotting, heavy menstrual cycles.  I was so afraid that I literally, and I have it with me, I prepared my will and my obituary for my family because I didn’t think that I would wake up to the next day.

I have reported my symptoms to VSAFE, VAERS, CDC, FDA, Pfizer.  I have also sent information to two very well-known research institutes and I have also reached out to prestigious universities. I've been dealing with this for five months.  These past five months, my severe neurological reactions continue to plague me.  Every day, feels like I'm trapped in the movie Groundhog Day. I go to sleep, praying, thinking I'm gonna wake up the next morning and be better and I'm not. For I've had multiple tests more than any person should have to go through this time in their life. I have had X-rays, blood work, MRIs, CT scans, ultrasounds, EEGs, and more.  Today, the medical community has still remained baffled and unable to restore my health.  I'm scared and frightened for my future.  So, I do have hope.  And this is why I'm here today speaking out.  This is not an easy thing to do guys.  But I hope that our conditions will be researched and studied I hope that we can find a solution and a pathway to health that's all we want I would give anything I would give my whole life savings if I could go back to to January 17th and never to have had the experiences of my life and three that those that are suffering and that those that will come behind us because the vaccine is still rolling out that they will benefit from us coming forward and speaking today We have suffered long enough.  I think that we do deserve this time that you've given us today and we are so gracious that you've taken your time to be here today but we do deserve to be deserve to be seen what you are seeing as today.  And heard, you're listening but we need to be believed.  That is the biggest issue. We just want you guys to believe that this is real.  We are real Americans.  We are real people experiencing these side effects.  So, I thank you for doing just that today.

Um so, first thank you.  Um, Senator Johnson for the opportunity to share Maddie's story and to all of you for your willingness to listen.  This isn't easy for me and it's this has been very clearly emotional so I'm gonna read what I've written so I don't lose track. 

My name is Stephanie and this is my daughter Maddie and we live in Ohio.

On January 20th, Maddie received her second dose of the Pfizer Covid vaccine as a participant in the clinical trial for 12 to 15 year olds.

All three of our kids volunteered and we’re excited to participate in the trial as a way to help us all return to normal life.  My husband works in the medical field and I have a degree in electrical engineering.  We are pro-vaccine and pro-science, which is why we agreed to let Maddie and her two older brothers volunteer for the trial.

Before Maddie got her final dose of the vaccine, she was a healthy 12-year-old who got straight A’s and had lots of friends.  She had a life.  She was energetic.  She was not like this, although she does still have lots of friends.   Upon receiving the second shot, Maddie immediately felt pain at the injection site and over the next 24-hours she developed severe abdominal and chest pain, and the way she described the chest pain, and I quote, ‘It feels like my heart is being ripped out through my neck.’  She had painful electrical shocks down her neck and spine that forced her to walk hunched over.  She had extreme pain in her fingers and toes; it actually made them turn white and they were cold whenever you touched them.  She had edema, so my husband immediately took her to the ER as instructed by the vaccine trial nurse administrator, which is what we were instructed to do.  Her blood was taken for a renal profile and tested.  She was checked for appendicitis, which she did not have, and given an IV with some medicine, then sent home.  However, in the discharge papers from the children’s hospital ER that she went to, the diagnosis stated ‘Adverse effect of vaccine initial encounter.’  This would be the only time that that was written in her medical charts, but it’s in there.

Over the next two and a half months her abdominal muscle and nerve pain became unbearable.  She developed additional symptoms that included gastroparesis, nausea and vomiting, erratic blood pressure, and heart rate, memory loss; she mixes up words, brain fog, headaches, dizziness, fainting – she fell and hit her head – and then seizures.  She had verbal… she developed verbal and motor tics.  She had loss of feeling from the waist down and muscle weakness, drastic changes in her vision, urinary retention, and loss of bladder control, severely irregular and heavy menstrual cycles and eventually she had to have an NG tube put in to get nutrition.  All of these symptoms are still here today, some days are worse than others.  Our greatest challenge came when her doctors began to consider an alternative diagnosis… well she really didn’t have one before so it was the first one.  So, like everybody else she had lots of tests, but not nearly as many tests as everybody else, and she’s a child.  Why didn’t they do all those tests on her?  Sorry… So because they couldn’t figure it out one physician labeled her as having ‘functional neurologic disorder,’ saying it was due to anxiety.  This concerned us, and we didn’t agree with it because she doesn’t have anxiety.  Look at her.  I mean what 13-year-old can sit here calmly if they have anxiety or mental issues?  At one point they even tried to admit her to a mental hospital.  So we did seek additional medical opinions some of which came from this group.

In June, we connected her neurologist with another doctor that’s doing research on adverse reactions like Maddie’s.  She was finally provided, but they finally gave her an MRI of her brain, an MRV and a bunch of additional blood tests.  It took five months to get that done.  Over the past five months Maddie has been into the ER nine times and has been hospitalized three times for a total of two months in the hospital.

What I want to ask, Maddie volunteered for the Pfizer trial, why aren’t they researching her to figure out why this happened so other people don’t have to go through this?  Instead they’re just saying it’s mental.  If anybody’s mental, it’s me.  So today our journey as parents to help our daughter Maddie continues.  All we want is for Maddie to be seen heard and believed, because she has not been and we want her to get the care she desperately needs so that she can go back to normal.  Why is she not back to normal?  She was totally fine before this.  She did the right thing trying to help everybody else and they’re not helping her.


他の体験者

画像4

Candace Haydenさん

彼女は、モデルナワクチンを接種後、知覚障害や部分麻痺などの多くの副作用を経験し続けている。

「私たちは、見てもらい、聞いてもらい、信じてもらいたい。私は重度の知覚障害に悩まされ、胸から下が部分的に麻痺した」



画像5

Brianne Dressenさん

アストラゼネカのワクチンを接種した後、体調を崩し、集中治療室で25万ドル以上の病院代を費やした。

「ワクチンを接種して数分後、腕にしびれを感じた。そしてその日の夕方には、視界がぼやけ、音が歪むようになった。音に敏感になる 「高音障害 」を発症した」

「48時間以内に救急車で運ばれ、何度も通うことになった」

「歯を磨くことさえ苦痛だった。心拍数も乱れ始めた。足と膀胱のコントロールを失い、尊厳も失った」


記者会見の全部













































いつも読んでいただき、ありがとうございます。なんとか続けていければと思っています。