見出し画像

【Honey In The Summer】 - PUBLIC (歌詞和訳)

[Verse 1]
I gotta tell ya
まず君に1つ言っておく

Sometimes she gets movin' real slow
こいつは時々とても鈍いんだ

And if we have the afternoon
午後時間があるときにどこかへ、、、

Well baby, there's no tellin' where we'll go
いや、俺らがどこに行くかなんて知るわけない。


[Pre-Chorus]
Yeah couples out there lovin'
そう、カップルがイチャイチャしてるのを

I see them on my phone
ケータイで見てる。

But I don't have a sweetheart to hold when I'm alone
でも俺には抱ける女がいないから
*Sweetheart = 恋人のこと

So I just grab my keys and snag my favorite CD
鍵とお気に入りのCDを持ってドライブにでも行こう。

Cruisin' and it's just me in the front seat, she's so sweet
フロントシートにいるのは俺1人。やっぱり俺にはこいつしかいない。


[Chorus]
My honey in the summer
この夏、こいつが俺の恋人なんだ

My honey in the summer (summer)
こいつしかいない。

I'm out here burnin' rubber
俺はこうやってここでタイヤを擦り減らしてく。

My honey in the summer, summer
この夏、こいつが俺の恋人

Ooh ooh ooh yeah

Top down, sunshine
上から下まで、俺のサンシャイン

Party of one inside my ride
車内では俺1人のパーティー

Solo kinda guy, all I got is 4-wheel drive
俺はただの独身さ。この四駆が俺の全て。

Highway, date night, record from 1979
高速道路、君とのデートナイト、レコードから流れる1979年の曲。

Right turn, green light
まだまだ運転し続ける。
(直訳:右折、青信号。)

'Long as I got my ride or die
こいつがいなきゃ俺は死んじまう。


[Verse 2]
Wish I could show ya (wish I could show)
君にも見せられればな。

On a Friday night out
週末の夜には

She's liftin' me up (liftin' me up)
こいつが俺を輝かせるんだ

With the windows rolled down, down, down, yeah
窓を開けて、最大まで。


[Pre-Chorus]
Yeah couples out there lovin'
そう、カップルがイチャイチャしてるのを

I see them on my phone
ケータイで見てる。

But I don't have a sweetheart to hold when I'm alone
でも俺には抱ける女がいないから
*Sweetheart = 恋人のこと

So I just grab my keys and snag my favorite CD
鍵とお気に入りのCDを持ってドライブにでも行こう。

Cruisin' and it's just me in the front seat, she's so sweet
フロントシートにいるのは俺1人。やっぱり俺にはこいつしかいない。


[Chorus]
My honey in the summer
この夏、こいつが俺の恋人なんだ

My honey in the summer (summer)
こいつしかいない。

I'm out here burnin' rubber
俺はこうやってここでタイヤを擦り減らしてく。

My honey in the summer, summer
この夏、こいつが俺の恋人

Ooh ooh ooh yeah

Top down, sunshine
上から下まで、俺のサンシャイン

Party of one inside my ride
車内では俺1人のパーティー

Solo kinda guy, all I got is 4-wheel drive
俺はただの独身さ。この四駆が俺の全て。

Highway, date night, record from 1979
高速道路、君とのデートナイト、レコードから流れる1979年の曲。

Right turn, green light
まだまだ運転し続ける。
(直訳:右折、青信号。)

'Long as I got my ride or die
こいつがいなきゃ俺は死んじまう。


[Pre-Chorus]
Yeah couples out there lovin'
そう、カップルがイチャイチャしてるのを

I see them on my phone
ケータイで見てる。

But I don't have a sweetheart to hold when I'm alone
でも俺には抱ける女がいないから
*Sweetheart = 恋人のこと

So I just grab my keys and snag my favorite CD
鍵とお気に入りのCDを持ってドライブにでも行こう。

Cruisin' and it's just me in the front seat, she's so sweet
フロントシートにいるのは俺1人。やっぱり俺にはこいつしかいない。


[Chorus]
My honey in the summer
この夏、こいつが俺の恋人なんだ

My honey in the summer (summer)
こいつしかいない。

I'm out here burnin' rubber
俺はこうやってここでタイヤを擦り減らしてく。

My honey in the summer, summer
この夏、こいつが俺の恋人

Ooh ooh ooh yeah

Top down, sunshine
上から下まで、俺のサンシャイン

Party of one inside my ride
車内では俺1人のパーティー

Solo kinda guy, all I got is 4-wheel drive
俺はただの独身さ。この四駆が俺の全て。

Highway, date night, record from 1979
高速道路、君とのデートナイト、レコードから流れる1979年の曲。

Right turn, green light
まだまだ運転し続ける。
(直訳:右折、青信号。)

'Long as I got my ride or die
こいつがいなきゃ俺は死んじまう。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?