【和訳】 My Boy Only Breaks His Favorite Toys / Taylor Swift

Oh, here we go again
The voices in his head
Called the rain to end our days of wild
The sickest army doll
Purchased at the mall
Rivulets descend my plastic smile

あーあ また始まった
彼の頭の中で声がして
私たちのワイルドな日々に終わりの雨が降る
ショッピングモールで手に取られた
病んだ兵士の人形
私のプラスチックの笑顔に 小川が流れる

But you should've seen him
When he first got me

でも初めて私を手に入れた時の
彼の様子を見てほしかった

My boy only breaks his favorite toys, toys, oh
I'm queen of sand castles he destroys, oh, oh
'Cause it fit too right
Puzzle pieces in the dead of night
I should've known it was a matter of time
Oh, oh, my boy only breaks his favorite toys, oh, oh-oh-oh

私の彼は お気に入りのおもちゃに限って壊す
私は 彼が壊す砂のお城の女王様
ぴったりすぎるから
真夜中に パズルピースがピッタリとはまる
時間の問題だと気づくべきだった
私の彼は お気に入りのおもちゃに限って壊す

There was a litany of reasons why
We could've played for keeps this time
I know I'm just repeating myself
Put me back on my shelf
But first, pull the string
And I'll tell you that he runs
Because he loves me (He loves me)

今回は一生一緒にいるんだと
その理由が羅列された
繰り返してるだけだとわかってる
もう陳列棚に戻してよ
でもまずは 紐を引っ張って
あの人は私が好きだからこそ
逃げていったんだよって教えてあげる

'Cause you should've seen him
When he first saw me

初めて私を手に入れた時の
あの人の様子も見て欲しかった

My boy only breaks his favorite toys, toys, oh
I'm queen of sand castles he destroys, oh, oh
'Cause I knew too much
There was danger in the heat of my touch
He saw forever so he smashed it up
Oh, oh, my boy only breaks his favorite toys, oh, oh-oh-oh

私の彼は お気に入りのおもちゃに限って壊す
私は 彼が壊す砂のお城の女王様
私が知りすぎたから
私が触れると 危険を感じ取った
「永遠」を予感したから ぶち壊した
私の彼は お気に入りのおもちゃに限って壊す

Once I fix me, he's gonna miss me
Once I fix me, he's gonna miss me

私が修理されたら 恋しがるはず
私が修理されたら 恋しがるはず

Just say when, I'd play again
He was my best friend
Down at the sandlot
I felt more when we played pretend
Than with all the Kens
'Cause he took me out of my box
Stole my tortured heart
Left all these broken parts
Told me I'm better off
But I'm not
I'm not
I'm not

いつか教えて もう一度遊べる日は
お砂場で 1番の友達だったのに
ごっこ遊びをした時
どんなケンといるよりも心が動いた
あなたは私を箱から出して
悩む心を奪って
パーツを壊しておいて
今の君の方がいいよと言った
でもそんなことない
そんなことない
そんなことない

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?