[和訳]Self Deception / Weight of the World

It's loud again, these are the longest days
I cover up my face, think of another place
I swear I easily bruise was always my excuse
And now it’s loud again (loud again)

再び轟音が響く
俺は顔を隠し、名も知らないどこかに思いを馳せる
俺が容易に付けた傷が自分自身に対する弁明でしかないことがわかったんだ
今、再び轟音が響き続けている

The weight of the world
Is forcing me down down down (the weight of the world)
I can’t make a sound, there’s no one around
The weight of the world holds me down

世界の重さが俺を押し潰そうとする
俺は声一つ上げられず、誰にも気づいてもらえない
世界の重さが俺を押さえつける

It's loud again, it’s just another day
Sick of being brave here in the awful place
I swear the fault wasn’t his only the drunken fists
It’s so damn loud again (loud again)

再び轟音が響きわたる
荒廃したこの地で、勇敢で在ろうとすることに疲れてしまった彼の弱々しい拳では、この世界に対する責任を取りきれないだろう
そんなことお構いなしに再び轟音が鳴り響く

The weight of the world
Is forcing me down down down (the weight of the world)
I can’t make a sound, there’s no one around
The weight of the world holds me down

世界の重さが俺を押し潰そうとしている
俺は声一つあげられず、誰にも気づいてもらえない
世界の重さが俺を押さえつける

Why don’t you leave me alone?
Just leave me alone!

どうか俺から離れてはくれないか
孤独になりたいんだ

The weight of the world is holding me down
The weight of the world
Is forcing me down down down (the weight of the world)
I can’t make a sound, there’s no one around
The weight of the world holds me down

世界の重さが俺を押し潰そうとしている
俺は声一つあげられず、誰にも気づいてもらえない
世界の重さが俺を押さえつける


北欧のニューメタル(ニューメタルで合ってるかな?)、Self Deceptionカッコいいです。
まだアルバムSelf Deceptionしか聴けてませんが、荒んだ重く冷たいサウンドとメロディがたまらないです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?