見出し画像

[和訳/歌詞]Frank Ocean - Thinkin Bout You


"ずっと君のことを考えてしまうんだ"



[Verse 1]

A tornado flew around my room before you came
君が来る前、竜巻が僕の部屋を飛び回っていったんだ

Excuse the mess it made, it usually doesn't rain in
ごめん散らかしちゃったよ、普段はあまり雨が降らないんだ

Southern California, much like Arizona
南カリフォルニアもアリゾナみたいに

My eyes don't shed tears, but boy, they pour when…
涙は出ないけれど溢れそうになるんだ、

[Pre-Chorus]

I'm thinkin' 'bout you, ooh no, no, no
君のことを考えているんだ

I've been thinkin' bout you, you know, know, know
ずっと君のことを考えているんだ

I've been thinkin' bout you, do you think about me still?
ずっと君のことを考えてるんだ、君はまだ僕のことを考える瞬間があるのかな

Do ya, do ya?
どうなんだい

[Chorus]

Or do you not think so far ahead?
それとも、そんなに先のことは考えていないのかな

'Cause I been thinkin' bout forever, ooh
だって、ずっと君のことを考えてしまうんだ

Or do you not think so far ahead?
君はそんなに先のことは考えていないのかな

'Cause I been thinkin' bout forever, ooh
だって、僕はずっと君のことを考えてしまうんだ

[Verse 2]

No, I don't like you, I just thought you were cool enough to kick it
違うよ、別に君のことは好きじゃないけど、仲良くなりたいと思ったから声をかけてみたんだ

Got a beach house I could sell you in Idaho
アイダホにビーチハウスを持っているんだけど、君に譲ってあげようかな

Since you think I don't love you, I just thought you were cute
君が僕の愛を疑っているなら、僕はただ君を愛らしく思っているだけだった

That's why I kissed you
それが君にキスした理由だよ

Got a fighter jet, I don't get to fly it though, I'm lying down
戦闘機を持ってるけど、今は寝てるから操縦できないんだ

[Pre-Chorus]

Thinkin' 'bout you, ooh no, no, no
君のことを考えているんだ

I've been thinkin' bout you, you know, know, know
ずっと君のことを考えているんだ

I've been thinkin' bout you, do you think about me still?
ずっと君のことを考えてるんだ、君はまだ僕のことを考えることがあるのかな

Do ya, do ya?
どうなんだい

[Chorus]

Or do you not think so far ahead?
それとも、そんなに先のことは考えていないのかな

'Cause I been thinkin' bout forever, ooh
だって、ずっと君のことを考えてしまうんだ

Or do you not think so far ahead?
君はそんなに先のことは考えていないのかな

'Cause I been thinkin' bout forever, ooh
だって、僕はずっと君のことを考えてしまうんだ

[Bridge]

Yes, of course, I remember, how could I forget (How could I forget?)
もちろん覚えているさ、どうすれば忘れることができるんだ

how you feel? (How you feel?)
君はどんな気持ちなんだ

You know you were my first time, a new feel
こんな感情を抱いたのは君が初めてだったんだ

It won't ever get old, not in my soul, not in my spirit, keep it alive
それは決して色褪せない、僕の魂や心の中で生き続ける

We'll go down this road 'til it turns from color to black and white
この道を一緒に辿り続けよう、色鮮やかだった景色が白黒になるまで

[Chorus]

Or do you not think so far ahead?
それとも、そんなに先のことは考えていないのかな

'Cause I been thinkin' bout forever, ooh
だって、ずっと君のことを考えてしまうんだ

Or do you not think so far ahead?
君はそんなに先のことは考えていないのかな

'Cause I been thinkin' bout forever, ooh
だって、僕はずっと君のことを考えてしまうんだ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?