見出し画像

英語の勉強再開します。

英作文の練習ついでに自分の英語勉強歴を振り返ります。振り返ると10年以上勉強していたことに気づきました。ただただ長くなったので自己満足の備忘録です。とりあえず!初回投稿は私の大好きなハワイの海を載せておきます!(本文はほとんど関係ない)


私の英語との出会いは義務教育の中学生。いわゆる進学校に進んだものの将来の目標が定まらず勉強ははっきり言って頑張っていなかったです。

I started studying English when I was a junior high school student. At that time,  I couldn't find the reason why I have to study. so I could say I was a lazy student.

高校の時に行った学習塾の英語の授業は好きで英語に興味を持ち始めました。当時父親の影響でQueen、usher(すごく幅広い)をよく聞いていた影響もあり、英語、海外への憧れはこのころから少しづつ出てきたような気がします。

I enjoyed studying English at a private English school that I attended when I was in a high school.  I reckon I started being interested in learning English since then. Around the same time, I often listened  to Queen songs and Usher songs then I started yearning for lifestyle abroad and English.

その後F1にはまり、team radio を理解しようとしたり、Maclaren mercedesを応援していたともあり、イギリスに強い憧れを感じ始めました。おそらくただただイギリス英語の響きが好きだったのかもしれません。大学入学後すぐに英会話教室に通い始めました。シェーン英会話は月謝制であること、講師がネイティブが多いことを理由に選択しました。

Then I started being into Formula 1 after graduating a high school,  I wanted to understand what they talk with team radio. I had been rooting for Maclaren mercedes ,so I got interested in UK then. After entering a university I started to have english conversation classes.  I chose Shane English School because I could pay monthly and most of teachers are English native. 

シェーンのプログラムを利用し,大学の長期休みに3週間のステイホームとUnited International College Londonに通いました。

Using α program which Shane had ,  I have stayed  in London and have had classes at United International College London for 3 weeks during holiday.

それまで私は海外旅行も行ったことがなかったので,海外に一人で行くというのは大きなチャレンジでしたが得るものも大きく,文化や人,空気全てにおいて私はイギリスが大好きになりました.いつかここで長く生活してみたいと思うようになりました.このころに初めてTOEICを受験したのですが、2回受けて2回とも850点代でした。

I had never been to abroad before then, going to London by myself was quite a challenge for me but  I could say I gain  a lot  at the same time.  I liked the culture, people and atmosphere  there a lot.  Then I started hoping to stay there for longer period. I had TOEIC for the first time at that time.   I took  them 2 years  in row and scores are both 850s.

二回目の短期留学の後は英会話に通ったり,旅行した際に英語を使用したりと過ごしていました.また仕事の関係で英語で学会に参加することもモチベーションの維持に役に立っていました.

After having another short term studying abroad experience,  I had taken english conversation classes and enjoyed travelling abroad some time. I also had a couple of occasions to attend international conferences and gave some speech. These occasions gave me a lot of motivation. 

今回の感染症の影響で,海外旅行もいけなくなり,日本に住む英語話者の友達とも話機会がなくなって全く英語を勉強する理由がなくなって知っていました.そんな中で英語を使ったお仕事のオファーをいただきました.

Due to this pandemic, I do not have any opportunities to  go on a trip abroad nor talk with friends who speak English, so I lost reasons to study it. During that time, I have got a offer from a company where English are spoken.

英語を仕事で使いたいという思いは昔からあったので,これをきっかけに英語を再度しっかり勉強しよう!機会をいただけたら英語力が伸びるし一石二鳥!と思い面接を受け,お仕事をいただけることとなり,英語学習を再開しました.長くなりましたが、諦めていたペラペラを目指します!

I have always  wanted to speak English when I work ,  so I reckon this would be great opportunity to motivate me study harder and having opportunities to speak english  would help me improving English. So i had a interview and a company gave me a job. 

Well , I might  have talked too much but , this is my background about English and I would love to give it a try.  I will become a fluent English speaker!




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?