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2023年を振り返って(...2033年から!)—急成長する現実の連続体Looking Back at 2023 (…from Year 2033!) — The Burgeoning Reality Continuum

Looking Back at 2023 (…from Year 2033!) — The Burgeoning Reality Continuum
2023年を振り返って(...2033年から!)—急成長する現実の連続体

A future-backward perspective by Sylvia Gallusser, Global Futurist @Silicon Humanism, Metaverse Business Strategist @Accentureグローバル未来学者 @シリコンヒューマニズム、メタバース・ビジネス戦略家 @ アクセンチュア、シルビア ガルッサーによる未来から振り返った展望

Sylvia Gallusser
シルビア ギャラッサー

Jan 20, 2023
2023年1月20日


When I look back to the year 2023, I can think of a distinctive emerging trend that really caught my attention.
私が西暦2023年を振り返るとき、私は本当に私が注目した特色がある新興の動向について考えることができます。

Disclaimer — I might be biased here as my focus is on technology and I am both a futurist and a technology strategist.
免責事項- 私の興味の中心が技術にあり、私が発明家と技術戦略家の両方であるから、私はここで偏見があるかもしれません。

I would say that one of the biggest evolutions brought by the early 2020s is what we call “the metaverse” and more generally Extended Reality and a new generation of Internet powered by artificial intelligence, 5G/6G, edge computing, as well as blockchain and web3 technologies.
私は2020年代初期によってもたらされた最も大きい進化の1つは、我々が「メタバース」と呼ばれるものやいっそう一般には拡張現実であり、人工知能が原動力のインターネットの新世代、ブロックチェーンやWeb3 技術と同様 5G / 6G、 エッジコンピュ―テイングであると言うであろう。

Early experimentations
初期の実験

By the early 2020s, the word “metaverse” had become sort of a buzzword, as speculative fiction, mostly dystopic had come up with this idea of a virtual world, in which individuals could adopt new identities and be whoever they want to be, play all day long in VR headsets, earn virtual goods in gravity-defying environments, all this on a background of climate crisis and social chaos leading people to search for escape in the virtual.
2020年代初頭までに、「メタバース」という言葉は一種の流行語となり、投機的フィクション、主にディストピアは、個人が新しいアイデンティティを採用し、なりたい自分になり、VRヘッドセットで一日中遊んだり、重力に逆らう環境で仮想商品を獲得したりできる仮想世界のアイデアを思いついてしまいました。 これらすべては、気候危機と社会的混乱を背景に、人々が仮想空間に逃げ場を探すように仕向けています。

There had been many early experiments with 3D rendering, virtual reality, digital twins, and the rise of virtual worlds.
3D描写や、仮想現実、デジタルツインと仮想世界の興隆あある多くの初期の実験がそれまでにありました。

1. Thomas Furness who was known as the grandfather of VR had developed advanced cockpits for fighter aircraft while commissioned in the Air Force in the 70s and 80s. He was also a founder of the Virtual World Society and candidly dreamt that this technology would one day solve our deepest societal problems.
1. VRの祖父として知られるトーマス・ファーネスは、70年代から80年代にかけて空軍に就役し、戦闘機用の高度なコックピットを開発していました。彼はバーチャル・ワールド・ソサエティの創設者でもあり、この技術がいつの日か私たちの最も深い社会問題を解決することを率直に夢見ていました。

2. NASA had already pioneered the use of digital twin technology during its space exploration missions of the 1960s. NASA had notably developed a digital twin to assess and simulate conditions on board Apollo 13.
2. NASAは、1960年代の宇宙探査ミッションで、すでにデジタルツイン技術の使用を開拓していました。 NASAは、アポロ13号の船内の状況を評価およびシミュレーションするためのデジタルツインを開発しました。

3. The first consumer virtual world Second Life was launched in 2003 and still counted 70 million registered accounts in early 2023.
3. 2003年に立ち上げられた最初の消費者向け仮想世界「セカンドライフ」は、2023年初頭に7,000万件の登録アカウントを数えました。

The 2020s renaissance
2020年代のルネッサンス

But three factors accelerated the development of a more mature form of metaverse in the mid-2020s and brought us a new version of the internet.
しかし、3つの要因が2020年代半ばにおけるいっそう成熟した形のメタバースの開発を速め、我々にインターネットの新しい改造をもたらしました。

1.      The pandemic had been a catalyst, bringing most activities that we used to conduct in real life to the virtual realm. In 2020, as billions of people retreated to their homes under lockdown and shelter-in-place policies, they had no choice but work from home, learn from home, shop and consume from home, socialize from home, entertain and leisure from their living rooms, consult physicians and therapists from their desktop, love each other from a distance, and depart online.
パンデミックが触媒となり、私たちが現実世界で行っていた活動のほとんどが仮想の世界にもたらしました。2020年、ロックダウンや外出自粛政策の下で何十億人もの人々が自宅に引きこもる中、在宅勤務、在宅学習、在宅での買い物と消費、在宅での社交、リビングルームでの娯楽や余暇、デスクトップから医師やセラピストへの相談、お互いを遠隔恋愛をしたり、オンラインで従来の常道から外れるしかありませんでした。

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