4 Things DITA XML Can Actually Do [And Why They’re Awesome] DITA XMLが実際にできる4つのこと[そして驚嘆に値する理由]

4 Things DITA XML Can Actually Do [And Why They’re Awesome]
DITA XMLが実際にできる4つのこと[そして驚嘆に値する理由]
By Tim Ludwig | Mar 12, 2020 | Authoring, Content Management
テイム ルドウィグ著 | 2020年3月12日 | オーサリング、コンテンツ管理

Concepts are nice, but being able to do something is nicer. Not to mention much more useful. We talk about DITA a lot and now it’s time to look at what this tool actually does that makes it live up to the hype.
概念はすてきだが、何かをできることはもっとすてきだ。ずっと役に立つと言及するためにでなく。 我々は大いに DITA について話をするが、今は誇大宣伝に答えるこのツールが実際にすることを見る時だ。
We’ve touched on how it’s important to know the difference between benefits and capabilities, but now we want to continue that conversation to the next level. Rather than talking about benefits and capabilities broadly across businesses, we want to show you something real. You’re here because you need a tool that works for you.
我々は利益と能力の間の違いを知ることがどのように重要であるかに触れてきましたが、今我々はその会話を次のレベルに続けたいと思う。 いくつかのビジネスに渡り概括的に恩恵と能力について話をするよりむしろ、我々はあなたに 何か実際のものを見せたいと思う。 あなたに役に立つツールを必要とするからあなたはここにいます。
In order to find a tool that works, you need to know exactly what it can do. Then you can take those capabilities and apply them to the unique needs of your business as you see fit. No sales pitches. No nebulous promises about how much smoother your business will run or easier your life will be. We’re not Instagram influencers touting pound-shaving smoothies. We’re here to show you exactly what DITA can do.
役に立つツールを見つけるために、あなたは正確にそれが何をすることができるか知る必要があります。 それからあなたはそれらの能力をとらえて、そして、あなたが適切と思われるように、それらをあなたのビジネスのユニークなニーズに応用することができます。 セールス文句はなし。どんなにあなたのビジネスがどれぐらいより順調になるか、あるいはあなたの生活がより容易なるかついての約不明瞭な約束はなしです。我々はどんどん値下げするスムージーを売り込むインスタグラムのインフルエンサーではありません。 我々は正確にあなたに DITAは何ができるか示すためにここにいます。
Because it’s what DITA does that reveals how it’s beneficial to your business.
DITAのすることがまさしく、あなたのビジネスにどのように有益かを明らかにするからです。


Structured Content Built for the Future
将来のために構築される構造化コンテンツ
Since DITA is an XML standard, the content you develop within that standard abides by its inherent structure, and structured content is built to last.
DITA がXML標準なので、その標準内であなたが開発するコンテンツはその固有の構造によって規則を守り、構造化されたコンテンツが永続くするように構築されます。
When your content is created according to the DITA standard, this gives your content the structure that’s intelligible to computers. As content development and delivery methods have evolved with technology, our content strategy has needed to evolve as well.
あなたのコンテンツは DITA 標準に従って作られるとき、これはコンピュータに理解可能な構造をあなたのコンテンツに与えます。 コンテンツ開発と配信方法が技術で進化するにつれて、我々のコンテンツ戦略も同様に進化する必要がありました。
Content is commonly being thought of and developed in a linear fashion, like writing a document. With linear writing, authors interlace ideas that connect with one another to produce a theme between an introduction, body, and conclusion. You might even recall the grammar school term main idea. The main idea is supported by the rest of a document; this is unstructured content.
コンテンツは共通にドキュメントを書くように、流れるように考え、そして開発されています。流れるような書き方で、著者は導入、本文と結論の間にテーマを生成するお互いに接続するアイデアを織り交ぜます。 あなたは文法用語の主なアイデアを思い出しさえするかもしれません。 主なアイデアは文書の残りによってサポートされます;これは構造化されていないコンテンツです。
The way we use language to communicate is rife idiosyncrasies that we intuitively interpret. But, these eccentricities are difficult for machines to process. As time goes on, our interactions with machines will only increase; thus, it’s prudent to develop content with computers in mind.
伝えるために言語を我々が使う方法は、我々が直感的に解釈する特有の表現法です。 けれども、これらの奇行は機械が処理することが難しいです。 時が経つにつれて、マシンとの我々の相互作用はただ増加するだけでしょう;それで、コンピュータを念頭に置いてコンテンツを開発することは慎重です。
Structured content follows a predetermined standard such that it’s processable and understood by machines. DITA is capable of bringing structure to your content because the standard was developed with machine processability as a defining feature. Shifting to structured content does, however, come with some homework because the way machines understand content is different than the way human beings are used to piecing it together.
構造化されたコンテンツは、それが機械によって処理可能で理解されるように、前もって決定された標準に従います。 標準が計算機の処理可能性を決定的な機能として開発されたから、 DITA はあなたのコンテンツに構造をもたらすことができます。 構造化されたコンテンツに移行することは、しかしながら、機械がコンテンツ理解する方法は人間がそれを継ぎ合わせることに慣れているという方法と異なっているから、若干の課題をもたらします。

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