探求者に権限を与える

Empowering the Seekers
探求者に権限を与える

Suyog Ketkar, Autodesk
December 1, 2019
オートデスク社、スヨグ ケッカル著
2019年12月1日
If it is true that our work defines us, then technical communicators and jugglers are alike. Just that we play toss-and-catch between project deadlines, tools, requirements, meetings, and even products. Writing is only an aftereffect of our juggling. Which is why problem-solving may take backstage. We don’t always essay to address what the seekers require, but what our design and development teams have to offer. Through this article, I put forth the questions that came up in a recent coffee-table interaction on how we could fill this gap.
もし我々の仕事が我々を定義することが本当であるなら、技術伝達者とジャグラーはよく似ています。 ちょうど我々が企画の期限の間で、ツール、要求事項、ミーティングと成果さえトスとキャッチのプレーをするからです。執筆はただ我々がジャッグリングのなごりに過ぎません。 それは問題解決が内密で行われるかもしれない理由です。 我々は必ずしも探求者が必要とすることを処理するために試みていませんが、しかし我々の設計と開発チームが提供しなければならないことを処理するために試みます。この記事を通して、私は、我々がどのようにこのギャップを満たすことができたかについて、最近のコーヒーテーブル対話に上った質問に述べました。
Who’s a seeker?
誰が探求者か?
If there is one common term that puts all our customers, consumers, readers, and users (both internal and external) in one bucket, then it is that of a seeker. A seeker is someone who wishes to accomplish, obtain, or resolve something. They are someone who wishes to resolve and straighten the tangled strings in their daily responsibilities. The key takeaway here is that only those who wish to find, seek. For a seeker, the quality of documentation depends as much on locating the correct information as that on locating the information correctly. But, most importantly, they often use our documentation in that one way we have never thought of. And, to counter this, we need intuition as much as we need research.
もし1つのバケットに我々のすべての顧客、消費者、読者そしてユーザー(内部と外部両方)を入れる1つの共通用語があるなら、それは探求者の用語です。 探求者は何かを達成し、獲得し、あるいは解決することを望む人なのです。 彼らは彼らの毎日の責任でもつれた糸を解決して、まっすぐにすることを望む人です。 ここで重要な持ち帰りは見いだしたいと思う人だけが探求すると言うことです。探求する人にとって、ドキュメンテーションの品質が、正確に情報を見つけることと同じくらい、正しい情報を見つけることに依存しているということです。 けれども、最も重要なことに、彼らはしばしば我々が一度も考えたことがないそんな一方向で我々のドキュメンテーションを使います。 そして、これに対処するために、我々は我々が調査を必要とするのと同じぐらい極めて直感を必要とします。

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