レトルトカレーが「贈り物」に Retort Curry as a Gift

== English translation (Japanese original follows) ==
I came across an article on Nikkei Cross Trend:
"Hit with Nearly 100 A/B Tests: How a Long-Established Manufacturer in Miyagi Utilizes LINE Gift”

Nishiki Foods is well-known for its retort (ready-to-eat) foods.
I mentioned earlier that I have been eating retort curry more frequently due to the increase in remote work.
However, I never thought about buying retort curry as a gift for someone.

According to this article, Nishiki Foods uses an e-commerce service called LINE Gift to sell gift sets, and it has become quite popular.

It’s impressive that they have created a new use case (or evaluation axis) for retort curry, adding the idea of giving it as a gift in addition to consuming it oneself (or with family).



== Japanese original ==
日経クロストレンドでこんな記事を見かけました。
「100弱のABテストでヒット 宮城の老舗メーカーのLINEギフト活用法」


にしき食品はレトルト食品で有名です。
在宅勤務が増えて私がレトルトカレーを食べる回数が増えたことは先日書きました。
でも、レトルトカレーを誰かへのプレゼントのために買うという考えは持っていませんでした。

この記事によると、にしき食品はLINEギフトというe-commerceのサービスを使ってプレゼント用のセットを販売して、人気があるそうです。

レトルトカレーに自分(や家族)が食べるという使い道に加えて、プレゼントという使い道(評価軸)を作ったのはすごいですね。


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