見出し画像

"My Own Person" Ezra Williams [和訳]


[Verse1] 
Been rotating the same two outfits for three years
この3年間、2種類の服を着回し続けてる

Waiting for some kind of inspiration to make me feel like I’m my own person
自分らしく感じられる閃きを待ってるんだけど

But buying new clothes just makes me feel down
新しい服を買ってもただ気が重くなるだけ

Having new style would cause me more attention and I don’t feel like I’m my own person
新しいスタイルに挑戦しても目立つだけだし
何より自分らしく感じない

I just feel like some other version of me
偽りの自分のように感じる



[Verse2]
Been talking about the same problems for years now
もう何年も同じ問題を考えてるのに

But nothing I do seems to make things happen I try too hard, guess I gotta keep searching
いくら頑張っても何も起きそうにない
もっと探さないといけないってことかな

Can’t help but think I just stand out
自分が浮いてることばかり考えてしまう

No matter what I do it’s bad, it’s hurting and I don’t feel like I’m own person
何をしても微妙で痛々しくて
結局自分らしく感じない

I just feel like some other version of me
偽りの自分を感じるだけ



[Chorus]
I wanna blend into the background, I wanna be nobody and never make a sound
もういっそどこかの壁に溶け込みたい
何者でもなくなって、1ミリも音も立てたくない

But I wanna start feeling like I can be myself
でもそろそろ感じてみたいの
私は私らしくなれるって

Oh, wherever I go bad thoughts are lurking, I try and I try but I’m not my own person
ああ、どこへ行ってもネガティブな感情が溢れてくる
どんなに頑張っても、私は私になれない



[Verse3]
I need new shoes these ones are worn out, I’ll buy the same pair just a different version ‘cause God forbid I put some effort in and
もうこの靴たちはボロボロだし、新しいの買わなきゃな
でも結局同じ靴を買うだろう
だって神様は私の努力を認めてくれない

It would be nice if I wasn’t filled with doubt
疑いにまみれた心がなければどんなに良かったか

Oh, I can’t help but feel that I’ve got some kind of curse and I don’t feel like I’m my own person
ああ、もう呪われてるとしか思えない
それくらい本物の自分を感じられない

I just feel like some other version of me
偽りの自分を感じるだけ



[Chorus] x2
I wanna blend into the background, I wanna be nobody and never make a sound
もういっそどこかの壁に溶け込みたい
何者でもなくなって、1ミリも音も立てたくない

But I wanna start feeling like I can be myself
でもそろそろ感じてみたいの
私は私らしくなれるって

Oh, wherever I go bad thoughts are lurking, I try and I try but I’m not my own person
ああ、どこへ行ってもネガティブな感情が溢れてくる
どんなに頑張っても、私は私になれない

I wanna be buried in the ground and I don’t want anyone to ever dig me out
私を地面に埋めて欲しい
そして誰も掘り起こさないで

And I’ve never had a sense of self
これまで "自分" ってものを感じたことはない

Oh, the longer I stay here the more things worsen, I’ll never be my own person
ああ、ここにいればいるほど悪化する
そして永遠に、私は私になれないだろう



◎この曲とはNetflixで公開されているドラマ 『Heartstopper』でサウンドトラックとして使用されていたことから出会いました。メインキャラクターの1人ニックが自分のセクシュアリティについて悩んでいる場面とこの曲が見事にマッチしていて心苦しくなる場面でもあったし、歌詞を見てみると自分も共感できる部分があるな〜うわ〜わかる〜と。きっと誰でも心がキュッとなる時がある。その時その時で社会から求められる振る舞いをしていると、ふとした時に本当の自分とは誰なのか、わからなくなる。そんな時の心に寄り添ってくれる曲だなあと思います。決して明るい曲ではないけど、自分らしくいたいのにできないやるせなさを感じているのは自分だけではないと、孤独ではないと感じさせてくれます。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?