1分音読:浦島太郎:TOEIC730点レベル

https://youtube.com/shorts/Nj_rnBpMLhw?feature=share

英語/日本語

A long time ago in Japan, there was a young fisherman named Urashima Taro.
昔、日本に浦島太郎という若い漁師がいました。
He saved a turtle and was taken to the Dragon Palace under the sea.
彼は亀を救い、海の中の竜宮城へと案内されました。
He met a beautiful princess and enjoyed his time.
そこで美しい王女に出会い、楽しい時間を過ごしました。
However, when he returned to the surface, he realized many years had passed.
しかし、地上に戻ると多くの年月が経過したことに気づきました。
He couldn't go back to the Dragon Palace.
彼は竜宮城へ戻ることはできませんでした。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?